پرفروش ترین های پویا همراه
دسته بندی ها
    Filters
    Preferences
    جستجو

    مقایسه s21 ultra با s22 ultra ( 2 پرچمدار سامسونگ)

    به نظر شما چه فرقی بین  s21 ultra با s22 ultra  هست...

    s21 ultra با s22 ultra  چقدر تفاوت قیمتی دارن؟

    تفاوت های ظاهریش بیشتره یا داخلیش.؟

     

     

     

    از نظر قیمتی نسخه جدید حدود ۴۰۰ دلار گران‌ترست و قیمت مدل جدید بعد از یک سال حضور در بازار به ۸۰۰ دلار ناقابل رسیده و با یک قیمت متعادل فروخته می‌شود.

     

     

    مقایسه s21 ultra با s22 ultra از نظر طراحی و نمایشگر

    بدون شک حضور S-pen می‌تواند هر کسی را برای خرید نسخه جدید وسوسه کند، هر چند که نسخه سال پیش هم از این قابلیت پشتیبانی می‌کرد، اما نه S-pen داخل جعبه بود و نه در طراحی جایی برای آن در نظر گرفته شده بود. هر دو مدل از بهترین مواد ممکن ساخته‌ شده‌اند، اما امسال سامسونگ در نسخه جدید‌تر از شیشه گوریلاگلس استفاده کرده و ۲۲اولترا را بیشتر از اینکه شبیه به سری S بسازند، شبیه به سری Note ساخته است.

     

     

    در نظر داشته باشید که هر دو مدل کاملاً ضد آب هستند، سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر هر دو از نوع اولتراسونیک است و همینطور از صدای استریو هم پشتیبانی می‌کنند.

     

    مقایسه s21 ultra با s22 ultra از نظر صفحه‌نمایش نشان می‌دهد که هر دو مدل نمایشگر ۶.۸ اینچی و از نوع Dynamic AMOLED 2X دارند و حتی رزولوشن برابری را هم ارائه می‌دهند و با اینکه نرخ نوسازی هر دو ۱۲۰ هرتز است، ولی رفرش ریت مدل جدید می‌تواند بین ۱ تا ۱۲۰ هرتزبراساس شرایط تغییر کند که خود در کاهش مصرف باتری تآثیر زیادی دارد. میزان روشنایی نیز بیشتر شده و مدل جدید نمایشگر روشن‌تری دارد.

     

    مقایسه گوشی s21 ultra با s22 ultra از نظر سخت‌افزار

    S22Ultraامسال از نسل جدیدتر تراشه‌های بازار استفاده کرده و در دو نسخه راهی بازار می‌شود، یک نسخه با تراشه اگزینوس ۲۲۰۰ خود سامسونگ و دیگری Snapdragon 8 Gen 1. نسخه جهانی S21ultra هم با اگزینوس ۲۱۰۰ جان می‌گیرد، تراشه‌ای که مشکل داغ شدن دارد، ولی خب ارتقاء سخت‌افزاری امسال قابل توجه بوده و هر دو تراشه اگزینوس و کوالکام ۴ نانومتری هستند. در کل می توان گفت که بهترین عملکرد را دارند و از نظر مصرف باتری هم فوق‌العاده‌اند.

     

    تفاوت s21 ultra و s22 ultra از نظر دوربین و باتری

    مقایسه از نظر باتری به این صورت است که هر دو مدل ظرفیتی برابر با ۵۰۰۰ میلی‌آمپر دارند، اما امسال فست شارژ از ۲۵ وات به ۴۵ وات ارتقاء داشته و باتری در مدت زمان‌کمتری شارژ خواهد شد.

    از نظر چیدمان هیچ تفاوتی بین این دو تاگوشی وجود ندارد و اطلاعات دوربین هر دو به شرح زیر است:

    • لنز اصلی: ۱۰۸ مگاپیکسل
      • تله‌فوتو (پریسکوپ): ۱۰ مگاپیکسلی همراه با زوم اپتیکال ۱۰ برابری
      • تله‌فوتو: ۱۰ مگاپیکسل با زوم اپتیکال ۳ برابری
      • اولتراواید: ۱۲ مگاپیکسل
      • دوربین سلفی: ۴۰ مگاپیکسل

    طبق گفته‌های خود سامسونگ، امسال پردازش عکس‌ها خیلی بهتر انجام می‌شود، این مدل در فیلم‌برداری بی‌رقیب است و عکاسی شب با آن چالش‌های کمتری دارد

    در نگاه اول و مقایسه s21 ultra با s22 ultra، عکس‌های این دو آنقدر به یکدیگر شباهت دارند که متعجب خواهید شد، اما پردازش بهتر تصاویر چیزی نیست که بتوان آن را نادیده گرفت. امسال دوربین نسخه اولترا با کنتراست بهتری عکس می‌گیرد و وضوح تصاویر تا حد زیادی بهتر شده و دیگر خبری از نویز در عکس‌ها نیست، در مقابل s21ultra عکس‌های روشن‌تری می‌گیرد

     

     لنزهای تله فوتو نیز نسبت به پارسال عکس‌های شارپ‌تری می‌گیرند، ولی زوم ۱۰۰ برابری هر دو فقط جنبه سرگرمی و تبلیغاتی دارد، فوکوس خودکار هم تا حد زیادی بهتر شده و عکس‌های نمای نزدیکی که از این طریق گرفته می‌شوند وضوح بهتری دارند.

     

    جمع‌بندی تفاوت s21 اولترا و s22 اولترا:

    خلاصه اینکه سیستم دوربین S22 Ultra نسبت به سال گذشته ارتقاء نداشته، ولی ایرادات آن به بهترین شکل ممکن برطرف شده است. حضور S-pen نیز می‌تواند هرکسی را برای خرید ترغیب کند، اما وقتی حرف از قیمت باشد، S21 Ultra با حضور مدل‌ جدیدتر کاهش قیمت خوبی داشته و خرید آن به صرفه‌ترست. به نظر شما در مقایسه s21 ultra با s22 ultra کدام برنده است؟ حتماً نظر خود را در قسمت کامنت بنویسید.

     

    شرکت پویاهمراه آرمان سعی کرد در این مقاله  s21 ultra با s22 ultra.را با هم مقایسه کند

    امیدوارم مطالب مفیدی در اختیار شما قرار داده باشیم.

     

     

     

     

     

    ارسال نظر