پرفروش ترین های پویا همراه
دسته بندی ها
    Filters
    Preferences
    جستجو

    مقایسه گوشی های پرچمدار سامسونگ Galaxy S21 Ultra و iPhone 12 Pro Max

    مقایسه گوشی های پرچمدار  سامسونگ  Galaxy S21 Ultra و iPhone 12 Pro Max

    مقایسه گوشی سامسونگ  Galaxy S21 Ultra و iPhone 12 Pro Max 

    سامسونگ و اپل مدت زیادی است که در زمینه فروش گوشی‌های هوشمند با یکدیگر رقابت نزدیک دارند و این رقابت بیشتر در مورد گوشی‌های بالارده و پرچمدار صدق می‌کند؛ چرا که اپل خیلی اهل ساخت ایفون‌های میانرده نیست و ایفون‌های SE هم به نسبت قیمت ارزش خرید خیلی زیادی ندارند.تا ۲ سال قبل در این رقابت تنگاتنگ هواوی هم کنار اپل و سامسونگ حضور داشت و تلاش می‌کرد جایگاه خود را همیشگی کند تا بحث تحریم‌های آمریکا مطرح شد و گوشی‌های هواوی از سرویس‌های گوگل بی بهره ماندند.این موضوع به شدت فروش گوشی‌های هواوی را تحت الشعاع قرار داد به طوری که در حال حاضر سهم این سازنده از بازار گوشی‌های هوشمند نسبت به چند سال قبل بسیار کاهش داشته است.از طرفی در طول این مدت سازنده چینی دیگر یعنی شیائومی با سرعت بسیار زیادی رشد و پیشرفت کرد و حالا گوشی‌های شیائومی می‌توانند با کهکشانی‌های سامسونگ و ایفون‌های اپل رقابت کنند.درست است که در جهان پرچمداران زیادی وجود  ولی از آنجایی که در بازار ایران بیشتر پرچمداران دو  برند گوشی سامسونگ و اپل حضور دارند  شرکت پویا همراه ارمان قصد دارد در این مقاله  برند سامسونگ و برند اپل را با هم مقایسه کند.

     

    بیشتر پرچمداران حال حاضر جهان از ترکیب شیشه و فلز ساخته شده‌اند، در صورتی که تا قبل از فراگیری فناوری شارژ سریع شرکت‌ها بدنه‌ی گوشی‌های پرچمدار خود را تماما از آلومینیوم می‌ساختند.

     

    قاب پشتی گلکسی s21 ultra سامسونگ از جنس شیشه ساخته شده و طراحی ماتی هم دارد. این شیشه با گوریلاگلس ویکتوس محافظت می‌شود تا مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه و خط و خش داشته باشد.

    قاب پشتی به غیر از این فریم دوربین تنها از لوگوی سامسونگ در پایین میزبانی می‌کند. بیرون زدگی فریم دوربین‌های اس ۲۱ اولترا به نسبت زیاد است 

    فریم اطراف این گلکسی از آلومینیوم ساخته شده و طراحی براقی نیز دارد. این فریم به گونه‌ای با قاب دوربین‌ها به صورت یکپارچه طراحی شده که گوشی کاملا پیوسته به نظر می‌رسد، درحالی که بین آن‌ها فاصله وجود دارد.

       

     یفون ۱۲ پرو مکس طراحی متفاوتی نسبت به ایفون ۱۱ پرو مکس دارد و لبه‌های تخت بار دیگر جایگزین لبه‌های انحنا دارد نسل قبل شده‌اند.

    ایفون ۱۲ پرو مکس از قاب پشتی شیشه‌ای بهره می‌برد که طراحی آن هم به صورت مات بوده و زیبایی دوچندانی به پرچمدار آمریکایی‌ها بخشیده است. قاب پشتی این گوشی فریم مربعی شکل دوربین‌ها را شامل می‌شود و درمیانه‌ی قاب هم لوگوی اپل خودنمایی می‌کند.

    چیدمان دوربین‌ها به شکل یک مثلث است و در قسمت بالایی فلش و در قسمت پایینی سنسور لایدار به چشم می‌آید. فریم دوربین‌ها هم از جنس شیشه است اما در این بخش طراحی براقی دارد تا دوگانگی جذابی در این پرچمدار به وجود بیاید

    لبه‌های قاب پشتی پرچمدار اپل کاملا تخت است و این موضوع باعث شده تا در دست گرفتن این گوشی به راحتی  اس ۲۱ اولترا نباشد. لبه‌های تخت باعث می‌شود گوشی در کف دست قرار نگیرد و حس اطمینان در نگه داشتن گوشی به شما منتقل نشود.

    البته همین تخت بودن کامل قاب پشتی یکی از دلایل چشم نواز بودن طراحی ایفون ۱۲ پرو مکس است. فریم اطراف نماینده اپل از جنس استیل ضد زنگ بوده و مقاومت و کیفیت بیشتری نسبت به آلومنیویم استفاده شده در دو گوشی رقیب دارد.

    این فریم کاملا براق طراحی شده و در سمت راست از دکمه‌ی پاور (که کمی کشیده‌تر از قبل شده)، در سمت چپ از دکمه‌های ولوم، دکمه سایلنت اپل و خشاب سیم‌کارت و در پایین از دو اسپیکر، میکروفون و درگاه لایتنینگ میزبانی می‌کند.

     

    قبل از پرداختن به قاب جلویی هر دو گوشی کمی در مورد ارگونومی رقبا صحبت کنیم. گلکسی اس ۲۱ اولترا تقریبا طول بیشتر و عرض کمتری  دارند نسبت به ایفون 12 پرومکس دارد .  ایفون ۱۲ پرو مکس اما از گلکسی اس 21 اولترا  طول کمتری داشته و در عوض عرض بیشتری دارد.

     

    مدل  گوشی  ایفون ۱۲ پرو مکس ضخامتی برابر با ۷.۴ میلی متر دارد. ضخامت گلکسی سامسونگ ۸.۹ میلی متر است.

     

    وزن این دو گوشی (اپل_ سامسونگ) 228 گرم میباشد.

     

    بالای نمایشگر ایفون ۱۲ پرو مکس یک ناچ بزرگ دیده می‌شود که از ابتدای معرفی تاچ آیدی تا به امروز هیچ تغییری به خود ندیده و همچنان به همان شکل در بالای صفحه قرار گرفته است

     

    اسپیکر مکالمه‌ی اس ۲۱ اولترا  بالای نمایشگر و چسبیده به لبه‌ی بالایی به چشم می‌آید

    در کهکشانی سامسونگ نقش اسپیکر دوم برای تولید صدای استریو را هم عهده دار است.

     

    اسپیکر مکالمه‌ی ۱۲ پرو مکس هم در میانه‌ی ناچ بزرگ نمایشگر دیده می‌شود. به طور کلی اگر بخواهیم نمای روبرویی گوشی‌ها را رتبه بندی کنیم  کهکشانی سامسونگ رتبه دار اول است . رتبه‌ی بعدی هم به ایفون ۱۲ پرو مکس می‌رسد؛ چرا که همچنان ناچ بزرگی بالای نمایشگر دارد و لذت مشاهده‌ی محتوا را کاهش می‌دهد

     

    هر دو گوشی به گواهی IP68 مجهز شده‌اند و این یعنی گلکسی اس ۲۱ اولترا می‌توانند در عمق ۱.۵ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه دوام بیاورند، در حالی که این عدد برای ایفون ۱۲ پرو مکس مقاومت در عمق ۶ متری به مدت ۳۰ دقیقه است. پس طبیعتا گواهی IP68 نماینده اپل کارایی بیشتری دارد و به نوعی مطمئن‌تر است.

     

     

    (گفتنی است که تنها گوشی که از قلم پشتیبانی می‌کند کهکشانی سامسونگ است و اگر این نکته‌ی برای شما مهم است باید گلکسی سامسونگ را برای خرید در نظر بگیرید. )

     

      صفحه نمایش گوشیiPhone 12 Pro Max 

    در بخش نمایشگر با ایفون ۱۲پرو مکس شروع می‌کنیم، گوشی که انتقادهای زیادی به آن در زمینه صفحه نمایش وارد شد و البته این انتقادها خیلی هم بی راه نبود. نماینده اپل یک نمایشگر ۶.۷ اینچی با رزولوشن ۱۲۸۴×۲۷۷۸ داشته و تراکم پیکسلی ۴۵۸ را در اختیار می‌گذارد. این پنل از نوع Super Retina XDR OLED است و با لایه‌ی محافظ سرامیک شیلد مراقبت می‌شود.

    سرامیک شیلد فناوری جدید اپل برای محافظت از نمایشگر ایفون‌های سری ۱۲ است که از نظر مقاومت در برابر ضربه عملکرد تحسین برانگیزی از خود نشان می‌دهد. این فناوری در برابر خط و خش هم مقاوم بوده ولی عملکردی عالی ندارد.

    صفحه نمایش ایفون ۱۲ پرو مکس می‌تواند تا نهایت ۱۲۰۰ نیت روشنایی از خود ساطع کند که برای مشاهده‌ی محتوا در محیط‌های باز کاملا کافی به نظر می‌رسد. نمایشگر نماینده اپل کیفیت بسیار عالی دارد و دقت رنگ مثال زدنی از آن دریافت می‌کنید. محتوا در این پنل بسیار جذاب و دلنشین به نمایش در می‌آیند و از نظر کیفیت هیچ ایرادی نمی‌توان به نمایشگر این گوشی گرفت.

    اما انتقادهای زیاد به صفحه نمایش ۱۲ پرو مکس چه دلیلی دارد؟ در یک کلام نرخ نوسازی! اپل همچنان برای پرچمدار خود نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی را در نظر گرفته و این در حالیست که حتی میانرده‌های اندرویدی هم به نرخ نوسازی ۹۰ یا ۱۲۰ هرتزی مجهز شده‌اند.

    به واقع عجیب است که چرا اپل فناوری 5G را به نرخ نوسازی بالاتر ترجیح داده و پرچمدار خود را از این فناوری جذاب بی بهره گذاشته است. اگر نمی‌دانید که نرخ نوسازی چه معنایی دارد باید بگوییم که به بیان ساده نمایشگر ۱۲۰ هرتزی سریع‌تر بروز شده و محتوا را به صورت سریع‌تر و طبیعتا روان‌تری در اختیار شما قرار می‌دهد.

    زمانی که با یک پنل ۱۲۰ هرتزی کار می‌کنید حس بسیار بهتری می‌گیرید و به نوعی همه‌ی دستورات به شکلی روان‌تر اجرا می‌شوند. در آخر ناگفته نماند که صفحه نمایش ایفون ۱۲ پرو مکس از HDR10 و Dolby Vision هم پشتیبانی می‌کند.

    یکی از رقبای اپل یعنی سامسونگ همیشه در بحث نمایشگر و به خصوص در گوشی‌های پرچمدار با قدرت ظاهر شده و در پرچمدار امسال کره‌ای‌ها نیز این موضوع را به وضوح مشاهده می‌کنیم.

     

     صفحه نمایش گوشی سامسونگ  Galaxy S21 Ultra

    کیفیت این صفحه نمایش بسیار عالی است و محتوا به جذاب‌ترین شکل ممکن به نمایش درمی‌آید. به واقع از نگاه کردن به نمایشگر این کهکشانی به وجد خواهید آمد و قطعا نمی‌توان کوچک‌ترین ایرادی به آن وارد کرد.

    از نظر روشنایی نیز ۱۵۰۰ نیت عدد بسیار زیادیست و حتی در محیط باز به همه‌ی روشنایی این گوشی نیاز پیدا نخواهید کرد. اما این‌‌ها که کم و بیش در ایفون ۱۲ پرو مکس هم دیده می‌شد، تفاوت اصلی در چیست؟ این کهکشانی از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی تطبیقی برخوردار است.

    این نرخ نوسازی توانایی جابجایی از ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز را داراست و به این ترتیب هم در مصرف شارژ صرفه جویی می‌کند و هم در صورت نیاز روان‌ترین تجربه‌ی ممکن را در اختیار قرار می‌دهد.

    در تنظیمات نمایشگر این کهکشانی می‌توانید بین دو گزینه Vivid (رنگ‌های اغراق شده) و Natural (رنگ‌های طبیعی) یکی را انتخاب کنید و یا گزینه‌ی سوم را برگزینید و به صورت دستی به تنظیم نمایشگر بپردازید.

    حالت Vivid رنگ‌ها را به صورت اغراق شده و غلیظ‌تر از واقعیت به شما نمایش می‌دهد و گوشی های امولد سامسونگ به صورت پیش فرض به روی این حالت قرار دارند. اگر رنگ بندی طبیعی‌تر صفحه نمایش را ترجیح می‌دهید حتما گزینه Natural را انتخاب کنید تا رنگ‌ها تا حد ممکن به حالت واقعی خود نزدیک شوند.

     

     اسپیکر گوشیiPhone 12 Pro Max 

    گوشی که در بخش اسپیکر با اختلاف کم رقیب  های دیگر را پشت سر می‌گذارد و عنوان بهترین اسپیکر از بین پرچمداران  را به خود اختصاص می‌دهد اپل است . در نهایت  جایگاه اول  در بخش اسپیکر به ایفون ۱۲ پرو مکس، تعلق میگیرد

    پس اگر اسپیکر برای شما بسیار با اهمیت است یا می‌خواهید با گوشی خود موزیک زیادی پخش کنید خرید ایفون ۱۲ پرو مکس انتخاب بهتری برای شما به نظر می‌رسد.

     

    اسپیکر گوشی سامسونگ  Galaxy S21 Ultra

    پرچمداران سامسونگ چند سالی است که در بخش اسپیکر با شرکت بزرگ و مشهور AKG همکاری می‌کنند و نتیجه‌ی نهایی کاملا رضایت بخش است. کهکشانی سامسونگ از دو اسپیکر بهره می‌برد، یکی در لبه‌ی پایینی به عنوان اسپیکر اصلی و دیگری اسپیکر مکالمه قرار گرفته در بالای نمایشگر.

    بلندی و کیفیت صدای اسپیکرهای نماینده کره‌ای‌ها بسیار خوب و رضایت بخش است و صدایی فراگیر و واضح را به گوش می‌رساند. این اسپیکرها با وجود توانا بودن اما پایین‌تر از می ۱۱ اولترا قرار می‌گیرند و نماینده چینی‌ها اسپیکر بهتری نسبت به گلکسی اس ۲۱ اولترا دارد.

    (زمانی که شرکتی نام یک گوشی را پرچمدار می‌گذارد یعنی در همه‌ی بخش‌ها برای آن محصول بهترین فناوری‌های موجود خود را به کار برده و از آنجایی که قرار است این گوشی برای یک سال نماینده شرکت باشد و با دیگر محصولات رقابت کند پس معمولا در همه‌ی بخش‌ها عملکرد بسیار خوبی دارد.)

    در بحث سخت افزاری پرچمداران به تراشه‌هایی مجهز می‌شوند که به راحتی از پس کارهای مختلف بربیایند پس چرا اهمیت دارد که کدام گوشی قوی‌تر است؟ اگر قدرت سخت افزاری دو پرچمدار برای انجام همه‌ی کارها کافی باشد قدرت بیشتری یکی از آن‌ها چه برتری دارد؟

    اول از همه باید بدانید که همه‌ی مسئله‌ی تراشه به قدرت برنمی‌گردد و گاهی معماری تراشه به گونه‌ای است که در مصرف باتری بسیار بهینه‌تر عمل می‌کند و یا به گونه‌ای توسعه داده شده که خیلی دیرتر داغ  شود.

     

    باتری گوشیiPhone 12 Pro Max 

    پرچمدار آمریکایی‌ها  آیفون ، گوشی که ظرفیت باتری کمتری دارد و اپل برای آن یک باتری ۳۶۸۷ میلی آمپر ساعتی را مناسب دیده است. این باتری با وجود ظرفیت کمتر نسبت به رقبا به دلیل بهینه بودن تراشه‌ی اپل عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داده و می‌تواند به طور عادی استفاده معمول یک روزه  کامل شارژدهی کند.

     

    باتری گوشی سامسونگ  Galaxy S21 Ultra

    گلکسی اس ۲۱ اولترا شروع می‌کنیم، پرچمداری که به یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. این گوشی در زمینه شارژدهی عملکردی قابل توجه از خود نشان داده و در استفاده‌های ترکیبی شامل وب‌گردی، چک کردن شبکه‌های اجتماعی، کمی عکاسی و بازی و … می‌تواند بیش از یک روز کامل شما را همراهی کند (یعنی در روز دوم حدود ۳۰ درصد شارژ داشته باشد).

    بنابراین در زمینه شارژدهی اگر بهترین گوشی را میخواهید  باید گلکسی اس ۲۱ اولترا را انتخاب کنید

     

     از آنجایی که گوشی‌های پرچمدار در بخش سخت افزاری و همچنین نمایشگر از آخرین فناوری‌های موجود استفاده می‌کنند مصرف شارژ بیشتری نسبت به گوشی‌های میانرده دارند و این باعث می‌شود که معمولا شارژدهی کمتری داشته باشند.

     

    دوربین گوشی iPhone 12 Pro Max 

    جایی که ایفون ۱۲ پرو مکس مانند سامسونگ به سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی و سر و صدای فراوان اعتقادی ندارد و همچنان کار را با سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی پیش می‌برد.

    دوربین اصلی پرچمدار اپل سنسوری ۱۲ مگاپیکسلی مدل Sony IMX603 با اندازه پیکسل ۱.۷ میکرونی داشته و در پس لنزی ۲۶ میلی متری با دیافراگم f/1.6 قرار گرفته است. خیلی وقت بود که چنین تغییراتی را در دروبین یک ایفون ندیده بودیم و این سنسور حالا ۴۷ درصد بزرگ‌تر از نسل قبل یعنی ایفون ۱۱ پرو مکس شده است.

    این دیافراگم f/1.6 باعث خواهد شد تا دوربین در محیط‌های کم نور بتواند همچنان نور زیادی جذب کرده و تصویر بالانس شده‌ای تحویل دهد. دوربین اصلی از قابلیت فوکوس خودکار تشخیص فاز دو پیکسلی برخودار بوده و لرزشگیر سنسور شیفت (IBIS) هم برای آن در نظر گرفته شده است.

    این لرزشگیر به جای این که برای از بین بردن لرزش دست هنگام ثبت تصاویر لنز را جابجا کند کل سنسور را جابجا می‌کند و همین دلیل کارایی این فناوری را بسیار بیشتر از OIS می‌کند. این فناوری برای ثبت ویدئوها هم کارایی بیشتری نسبت به OIS دارد و اپل با استفاده از آن سعی کرده تا پرچمدار خود را نسبت به رقبا یک پله بالاتر قرار دهد.

    دوربین اصلی ایفون ۱۲ پرو مکس در نور روز عکس‌های بسیار عالی به ثبت می‌رساند. این تصاویر کنتراست بالایی دارند و رنگ‌ها بسیار نزدیک به واقعیت ثبت می‌شوند. وایت بالانس هم دقیق بوده و نویز بسیار کمی در عکس‌ها دیده می‌شود. اپل تلاش کرده تا دوربین اصلی پرچمدار خود رنج دینامیکی بسیار طبیعی در عکس‌ها به ثبت برساند و تا حد بسیار خوبی هم به این خواسته نزدیک شده است.

    جزئیات عکس‌های روز بسیار زیاد است اما همچنان با وجود سنسور بزرگ‌تر در حین عکاسی از سوژه‌های پیچیده مانند چمن یا شاخ و برگ درختان دوربین کمی با مشکل و سردرگمی مواجه می‌شود.

     در عکس‌های شب نایت مود به صورت خودکار فعال می‌شوند و خود به خود عمل می‌کند. عکس‌های گرفته شده در شب مانند روز بسیار خوب هستند. این تصاویر جزئیات زیاد و نویز کمی دارند و دوربین به خوبی غلظت و دقت رنگ‌ها را در سطحی عالی نگه می‌دارد.

    رنج دینامیکی عکس‌های شب بسیار خوب است و مهم‌تر این که سایه‌ها کاملا با جزئیات به ثبت می‌رسند. نکته‌ی بسیار مثبتی که در مورد عکس‌های شب و نایت مود وجود دارد این است که مانند خیلی از گوشی‌های دیگر شب را به روز تبدیل نمی‌کند و تلاش می‌کند تا با حفظ حالت طبیعی عکس در شب سطح جزئیات را افزایش داده و جزئیات موجود در قسمت‌های تاریک تصویر را به خوبی به ثبت برساند.

    تصاویر شب با وجود نایت مود حالت کاملا طبیعی دارند و می‌تونیم قاطعانه بگوییم که عکس شب خوبی داریم نه عکس روز شده‌ی خوبی. از این نظر اگر عکس‌های شب طبیعی را ترجیح می‌دهید به طور حتم ایفون ۱۲ پرو مکس عملکرد بهتری نسبت به گلکسی اس ۲۱ اولترا دارد.

     

     دوربین گوشی سامسونگ  Galaxy S21 Ultra

    از پرچمدار سامسونگ شروع می‌کنیم، گوشی که به دوربین اصلی با سنسوری ۱۰۸ مگاپیکسلی مدل سامسونگ S5KHM3 با اندازه‌ی 1/1.33 اینچ و اندازه‌ی پیکسل 0.8 میکرونی مجهز شده است. این سنسور در پس لنزی ۲۴ میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.8 قرار گرفته و از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند.

    برای این دوربین لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس لیزری هم در نظر گرفته شده و عکس‌ها به صورت پیش فرض به دلیل استفاده از فناوری Nona-pixel Bayer به صورت ۱۲ مگاپیکسلی به ثبت می‌رسند (ترکیب ۹ به ۱ پیکسل‌ها برای گرفتن خروجی بهتر و رنج دینامیکی گسترده‌ تر).

    دوربین اصلی گلکسی اس ۲۱ اولترا در نور روز عکس‌های بسیار خوبی به ثبت می‌رساند. این تصاویر رنج دینامیکی بسیار وسیعی دارند و جزئیات فراوانی هم در آن‌ها دیده می‌شود. نویز در عکس‌ها به حدی کم است که می‌توانیم ادعا کنیم به طور کلی نویزی وجود ندارد. نکته‌ی منفی که در این تصاویر دیده می‌شود شارپنس بیش از اندازه در ثبت برخی سوژه‌ها است که به روی کیفیت عکس تأثیر منفی می‌گذارد.

    به دلیل ترکیب پیکسل‌ها که در بخش بالا توضیح دادیم هنگام عکاسی از سوژه‌های پیچیده گاهی عکس نهایی از واقعیت کمی فاصله می‌گیرد و به نوعی الگوریتم ترکیب پیسکل‌ها گاهی خوب عمل نمی‌کند (البته که این مشکل می‌تواند با بروزرسانی‌های نرم افزاری حل شود).

    برعکس چیزی که از کهکشانی‌های سامسونگ تا به حال می‌شناسیم بالانس رنگ سفید و دقت رنگ تصاویر بسیار خوب است و هیچ ایرادی نمی‌توان به آن وارد کرد. شما می‌توانید تصاویر را به رزولوشن کامل یعنی حالت ۱۰۸ مگاپیکسلی تغییر دهید اما نتیجه خیلی جالب نخواهد بود و عکسی نویزی با رنج دینامیکی نه چندان خوب تحویل می‌گیرید (به طور کلی در اکثر گوشی‌ها رزولوشن کامل به دلیل از بین بردن فرایند پردازش نرم افزاری کیفیت عکس‌ها را کاهش می‌دهد).

    عکس‌های گرفته شده با این پرچمدار در شب خوب است اما قطعا از یک پرچمدار بیشتر از این انتظار داریم. عکس‌های گرفته شده در شب جزئیاتی کاملا معمولی دارند و نویز زیادی در آن‌ها دیده می‌شود. شارپنس و تنظیم نور هم چندان تعریفی ندارد و در کل این کیفیت عکس در شب برای یک پرچمدار چندان خوب به نظر نمی‌رسد.

    اما خوشبختانه روشن شدن قابلیت نایت مود تا حد زیادی این بازی را عوض می‌کند و کیفیت تصاویر شب را تغییر می‌دهد. عکس‌های شب در صورت روشن بودن نایت مود جزئیات و غلظت رنگ خوبی دارند و شارپنس و دقت رنگ نسبتا دقیقی را شاهد هستیم. رنج دینامیکی این عکس‌ها خوب است و از طرفی هم در سایه‌ها جزئیات مناسبی به چشم می‌آید و حتما پیشنهاد می‌کنیم در شب از نایت مود استفاده کنید.

     

    ویژگی های گوشیiPhone 12 Pro Max 

    ویژگی منحصر به فرد ایفون ۱۲ پرو مکس سنسور لایدار (LiDAR) آن است. این سنسور به این گوشی کمک می‌کند تا در شب بسیار بهتر از رقبا به روی سوژه‌ها فوکوس کند و پرتره‌های بسیار بهتری به ثبت برساند. این سنسور در تغییر فوکوس هنگام فیلم برداری هم نقش کلیدی دارد. از همه‌ی این‌ها که بگذریم سنسور لایدار به شما کمک می‌کند که تصویری سه بعدی از یک اتاق و وسایل درون آن تهیه کنید. شاید این فناوری در حال حاضر خیلی پیشرفته نباشد ولی وجود آن در ایفون ۱۲ پرو مکس آن را نسبت به اس 21 اولترا  متمایز کرده است.

     

    ویژگی گوشی سامسونگ  Galaxy S21 Ultra

    ویژگی منحصر به فرد گلکسی اس ۲۱ اولترا این است که شما می‌توانید برای آن قلم تهیه کنید و از امکانات بسیار عالی آن بهره مند شوید. اگر طراح هستید و یا به صورت دیجیتالی نقاشی می‌کنید قطعا اس ۲۱ اولترا به دلیل پشتیبانی از قلم S-Pen انتخاب بهتری برای شما به حساب می‌‌آید. البته باید در نظر داشته باشید که مانند گوشی‌های سری نوت جایگاه خاصی برای قرار گیری این قلم در نظر گرفته نشده و باید قاب مخصوص به آن را خریداری کنید.

     

     شرکت پویا همراه آرمان سعی کرد در این مقاله گوشی های سامسونگ  Galaxy S21 Ultra واپل  iPhone 12 Pro Max را باهم مقایسه کند.

    امیدوارم مطالب مفیدی در اختیار شما قرار داده باشیم.

     

     

    نظرات
    1400/11/22 17:00
    جفتشون بهترینند
    1400/11/22 17:01
    سامسونگ حرف نداره
    1400/11/22 17:01
    سامسونگ حرف نداره
    1400/11/22 17:01
    فقط اولترا
    1400/11/22 17:01
    بهترین برندهای گوشی
    1400/11/22 17:01
    بهترین برندهای گوشی
    1400/11/22 17:02
    چقدر باحال و جالب
    1400/11/22 17:02
    حرف نداره اپل دوربین های عالی داره
    1400/11/22 17:03
    واقعا طراحی سامسونگ عالیه
    1400/11/22 17:03
    واقعا طراحی سامسونگ عالیه
    1400/11/22 17:04
    چقدر خوب
    1400/11/22 17:04
    چقدر خوب
    1400/11/22 17:41
    سامسونگ باحال
    1400/11/22 17:42
    بسیار خوب و باحال
    1400/11/22 17:42
    چقدر جالب
    1400/11/22 17:43
    اس ۲۱ اولترا
    1400/11/23 13:50
    زیبا
    1400/11/23 13:56
    زیباست
    1400/11/23 16:46
    بهترین گوشی ها
    1400/11/23 16:47
    هردوشون عالین ولی سامسونگ جدیدا عالیتره
    1400/11/23 16:47
    اپل با کلاسه
    1400/11/23 16:48
    نمو نه  هردو
    1400/11/23 16:48
    طراحی سامسونگ و کیفیتش رفته بالا
    1400/11/23 16:49
    سری s سامسونگ عالین
    1400/11/23 16:50
    بهترین گوشی های روز
    1400/11/23 16:50
    من عاشق هردوهستم
    1400/11/23 16:51
    بسیار عالی
    1400/11/23 17:52
    عالی
    1400/11/23 17:52
    بسیار خوب
    1400/11/23 17:52
    جالبه
    1400/11/24 07:03
    عشقه
    1400/11/24 07:03
    هانی
    1400/11/24 07:03
    ناز
    1400/11/24 14:36
    مفید و کاربردی بود
    1400/11/24 14:37
    هردو بی‌نظیر
    1400/11/24 14:37
    سامسونگ عالیه
    1400/11/24 14:42
    گوشی های سامسونگ با اپل رقابت میکنه و بسیار عالی شدن و کیفیتش همیشگی و ماندگاره سری sسامسونگ
    1400/11/24 15:08
    گوشی های سامسونگ با اپل رقابت میکنه و بسیار عالی شدن و کیفیتش همیشگی و ماندگاره سری sسامسونگ
    ارسال نظر