پرفروش ترین های پویا همراه
دسته بندی ها
    Filters
    Preferences
    جستجو

    برند شیائومی (از ابتدا تا به امروز)

    برند شیائومی (از ابتدا تا به امروز)

    شیائومی ( امپراطوری جدید چین )

    همه ی ما بارها اسم شیائومی را شنیده ایم . برند شیائومی طی 8 سالی اخیر توانسته در بازار جهانی بسیار موفق شود.

    رتبه ها و موفیقت های برند شیائومی به این صورت میباشد:

    •          چهارمین شرکت پرفروش در زمینه تکنولوژی در سال 2017
    •          بیشترین رشد فروش در سال 2017
    •          فروش 26.7 میلیون گوشی شیائومی در سه ماهه سوم سال 2017
    •          پنجمین شرکت پر فروش تکنولوژی در سال 2016
    •          فروش 70 میلیون گوشی شیائومی در10 ماه
    •          رشد 80 درصدی  فروش محصولات برند شیائومی

     

    برند شیائومی راه خود را در ایران نیز باز کرده .

     محصولات برند شیائومی امروزه در اکثر مغازه ها به فروش میرسد.

     Xiaomi یک شبه این راه طولانی و سخت را نرفته و موانع و سختی های زیادی را از سر گذرانده است.

     

    اگر استیو جابز در چین به دنیا می‌آمد هیچ وقت موفق نمی‌شد؛ جابز یک کمال‌گرای تمام‌عیار بود، درحالی‌که فرهنگ چینی بر میانه‌روی استوار است.

     این از سخنان لی جون (lei jun) بنیان گذار و مدیر عامل فعلی شرکت شیائومی است. لی بعد از فارغ التحصیلی در سال 1991 به استخدام شرکت کینگ سافت در آمد و با پیمودن پله های ترقی در طی 7 سال بعدی و در سال 1998 به ریاست کینگ سافت رسید. وی یک سال بعد یک سایت فروش آنلاین کتاب را با نام جویو (joyo) به تقلید از سایت آمازون راه اندازی کرد که به موفقیت زیادی در کشور چین رسید. سایت آمازون در سال 2004 برای به دست گرفتن بازار چین و برای کم کردن رقابت به جای راه اندازی سایت خود در این کشور سایت جویو را به قیمت  75 میلیون دلار خریداری کرد!

    لی سپس در سال 2007 به علت بیماری و نیاز به استراحت استعفا داد. در سال 2010 پس از شش سال از فروش جویو در زمانی که لی با فروش جویو به یک سرمایه دار و حتی یکی از مهمترین سرمایه گذاران کسب و کار های جدید در چین بدل شده بود، شرکت شیائومی را تاسیس کرد.

     

    در سال 2010 لی جون به همراه 7 نفر دیگر و با سرمایه گذاری 4 شرکت (2 شرکت چینی یک شرکت سنگاپوری و یک شرکت آمریکایی) شرکت شیائومی را با هدف تولید محصولات با کیفیت اما با قیمت پایین در شهر پکن چین راه اندازی کرد. شیائومی طبق سخنان لی جون از دو واژه xiao به معنی ارزن(برنج کوچک) و mi به معنی موبایل اینترنت(mobile internet) میباشد. البته لی اشاره کرده که mi مخفف ماموریت غیر ممکن(mission impossible) نیز میباشد و اشاره به سختی هایی که در ابتدای راه با آن ها دست و پنجه نرم کرده اند، دارد.

     

    شیائومی با شعار «فقط برای طرفداران» و با هدف تولید لوازم با کیفیت بالا اما قیمت پایین و جلو زدن از شرکت هایی مثل اپل و سامسونگ شروع به کار کرد. لی جون با اعتقاد بر اینکه این شرکت ها تنها به دلیل تبلیغات و برند پرطرفدار خود قیمتی بسیار بالاتر از قیمت واقعی این اجناس دریافت می کنند اجناس را با قیمت کمتر به بازار عرضه کرد و توانست در همان ابتدای کار طرفداران بسیاری را به سمت خود بکشاند.

    شیائومی تا به حال محصولات بسیار زیادی را روانه بازار کرده که مهمترین های آنها عبارتند از گوشی های هوشمند، ، تلوزیون و مودم. پاور بانک اما جالب است بدانید شیائومی گروه متنوعی از محصولات دارد از انواع اسپیکر و هدفون، هندزفری  گرفته تا دستگاه تصفیه هوا، دستبند سلامتی و ترازو و...

     

    از ابتدای شروع کار شرکت، شیائومی با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم کرده است از مشکلاتی به ظاهر ساده مانند چاپ شدن ساخت چین در پشت بسته بندی دستگاه گرفته تا مشکلات مهم تر مانند پتِنت هاpatent حقوق اختصاصی هستند که شرکتها دارند و بقیه شرکت ها حق استفاده از آنها را ندارند به طور خلاصه همان حق اختراع که باعث محدود شدن شیائومی می شد و حتی در مواردی باعث شکایت از شیائومی شد. اما در حال حاضر شیائومی برای حل این مشکل حدود 9000 پتنت را خریداری کرده است.

     

    شرکت شیائومی در سال 2014 تصمیم به گسترش بازار خود کرد.

    شزکت شیائومی به سراغ کشور هند رفت و با همکاری  سایت فیلیپکارت یکی از معروف ترین و معتبر ترین فروشگاهای اینترنتی آنلاین هند موفقیت بسیار زیادی کسب کرد.

     شیائومی در عرض 3 سال بعدی و تا پایان سال 2017 بازار خود را به کشور های آسیایی، اسپانیا، پاکستان، آمریکا و… گسترش داد و در بسیاری از این کشور ها فروشگاه های خود را افتتاح کرد.

     

    حال بعد از گذشت تنها 8 سال از تاسیس این شرکت، شیائومی توانسته به سرمایه کلی 50 میلیارد دلار و تعداد 3000 کارمند در کشور های چین، مالزی، سنگاپور، هند و اندونزی برسد. شیائومی تا به حال علاوه بر خطوط تولیدی در کشور های ذکر شده، مغازه های بسیاری نیز در بیشتر کشور های جهان افتتاح کرده است.

     

    شیائومی (Xiaomi) برندی شناخته شده در کشور ما به حساب می‌آید و در برخی کشورها، محبوب‌ترین گوشی‌هایی که مردم خرید می‌کنند هم از این برند است. اما هم‌زمان بسیاری هستند که هنوز اسم شیائومی به گوش‌شان نخورده و اگر نوشتار انگلیسی آن را ببینند هم احتمال دارد نتوانند آن را درست تلفظ کنند! این دوگانگی، سؤالات و ابهامات زیادی را درباره این برند و محصولاتش ایجاد می‌کند که شرکت پویا همراه آرمان  قصد پاسخ دادن به آن‌ها را دارد.

     

    پس از چند ماه، Xiaomi توانست اولین محصول خود را معرفی کند؛ MIUI. اولین محصول این شرکت، رابط کاربری MIUI بود که در نسخه‌های ابتدایی شباهت‌هایی به سیستم عامل iOS داشت و به یاد دارم زمانی که ROMهای اولیه MIUI را روی HTC HD2 نصب و آزمایش کردم. یک سال پس از MIUI و در ماه آگوست از سال ۲۰۱۱، اولین محصول فیزیکی شیائومی یعنی گوشی Xiaomi Mi 1 معرفی شد.

    لوگوی شیائومی اگر به صورت دقیق به آن نگاه کنیم مفهوم جالبی دارد . لوگو اگر برعکس شود شبیه به یکی از عبارت های چینی است که معنی آن قلب است. همچنین حروف به کار رفته در این لوگو عبارت “mi” که مخفف عبارت mobile internet است.  

     

    پرفروش ترین گوشی های شیائومی در سال 2019

    از جمله گوشی های پرفروش و موفق این شرکت در سال 2019 گوشی شیائومی redmi note 7 و mi note 10 pro که اولین بکار گیرنده حسگر 108 مگاپیکسلی است، xiaomi mi 8  نیز اولین گوشی شیائومی است که دارای حسگر تشخیص چهره می باشد و دارای دوربین بسیار با کیفیتی می باشد.

    برند شیائومی  از جمله برند هایی است که  که در کنار عرضه گوشی های گران قیمت و پرچم دار. به عرضه گوشی های  مقرون به صرفه شهرت داد.

    جدیدترین معرفی برند شیائومی برای عرضه گوشی مدل Redmi Go  هست.

    شیائومی مدتی قبل برند Redmi  را به عنوان زیر شاخه خود معرفی کرد تا بتواند تمرکز یشتری بر روی محصولاتش داشته باشد

    این مدل از گوشی های برند شیائومی معمولا از ابتدایی ترین  مشخصات ممکن بهره مند میشوند.

    اما بر خلاف بیشتر گوشی های شرکت شیائومی Redmi Go  از همان تایم وارد بارار اروپا شد

    هدف برند شیائومی از تولید محصولات ارزان قیمتش این بود که تمامی افراد بتوانند گوشی شیائومی را بخرند و استفاده کنند.

     

    با خرید این گوشی شیائومی، کاربران به نمایشگر ۵ اینچی با نسبت تصویر ۱۶:۹ و رزولوشن ۱۲۸۰ در ۷۲۰ دسترسی پیدا می‌کنند.Redmi Go شیائومی واجد تراشه اسنپدراگون ۴۲۵ است که از ۴ هسته ۱.۴ گیگاهرتزی تشکیل شده است. دوربین اصلی آن هم از نوع ۸ مگاپیکسلی و دوربین سلفی آن از نوع ۵ مگاپیکسلی است. در کنار این تراشه، ۸ گیگابایت حافظه داخلی-در کنار پشتیبانی از کارت حافظه microSD-و ۱ گیگابایت حافظه رم قرار دارد. در ضمن به‌لطف بهره‌گیری از باتری ۳۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، شارژ این گجت ساعات زیادی دوام می‌آورد.

    همچنین باید خاطرنشان کنیم اندروید گو این گوشی مبتنی بر اندروید ۸.۱ اوریو است. برخلاف بسیاری از گوشی‌های Redmi شیائومی، این گجت در ابتدا فقط در چین و هند روانه‌ی بازار نمی‌شود و قرار است با قیمت ۸۰ یورو (۹۰ دلار) در بازارهای اروپا هم عرضه شود.

     

     

    در این قسمت قصد داریم جدید ترین مدل های گوشی برند شیائومی را به شما معرفی کنیم.

    جدیدترین مدل های شیائومی

    تاریخ عرضه

    سری Redmi Note 11

    12 اکتبر 2021

    سری Xiaomi 11T

    15 سپتامبر 2021

    Redmi 10

    20 آگوست 2021

    Mi mix 4

     

    16 آگوست 2021

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    کمپانی بزرگ شیائومی با یک حرکت انقلابی پسوند Mi را حذف و خانواده دو نفریاین سری را با نام‌های زیر و در تاریخ ۱۵ سپتامبر مصادف با ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ معرفی کرد:

    • Xiaomi 11T Pro
    • Xiaomi 11T

     

    Xiaomi 11Tاین گوشی جدید شیائومی در کلاس بالایی از این خانواده پرجمعیت قرار می‌گیرد و جزء قاتلین پرچمدار محسوب می‌شود و برخی امکانات آن‌ در کمترین گوشی پرچمداری از برندهای رقیب یافت می‌شود. دوربین باز هم مثل نسل قبلی ۱۰۸ مگاپیکسلیست و این‌ بار برای جان دادن به گوشی، از یکی از بهترین تراشه‌های ساخت تایوانی‌ها یعنی Dimensity 1200 5G استفاده شده، جالب است بدانید با اینکه نسخه پرو تراشه آمریکایی دارد و عملکرد آن بسیار به این گوشی نزدیکست، اما گزارشات نشان می‌دهد که تراشه مدیاتک نسبت به همتای خود در عملکردهای سنگین کمتر داغ می‌کند و همین موضوع باعث پایداری بهتر آن نیز می‌شود

     

     

     

    Xiamoi 11T Pro شیائومی سعی کرده با اضافه کردن ویژگی‌های خاص‌تر، افراد را برای خرید نسخه پرو تحریک کند، برای مثال به نمایشگر این گوشی جدید شیائومی دالبی ویژن اضافه کرده تا کیفیت تصاویر دیدنی‌تر شود، اسپیکرهای گوشی را از شرکت معروف هارمن کاردون انتخاب کرده، فیلم‌برداری با کیفیت 8k  را امکان‌پذیر کرده، از تراشه محبوب اسنپدراگون         5G 888کمک گرفته و از همه مهم‌تر به این گوشی فست شارژ ۱۲۰ واتی داده است که شارژ کامل را تنها در ۱۷ دقیقه انجام می‌دهد، این درحالیست که نسخه استاندارد به شارژ سریع ۶۷ واتی مجهز است.

     

     

     

     

    Redmi 10شیائومی جدیدترین مدل اقتصادی خود را در ۲۰ آگوست ۲۰۲۱ معرفی کرده است. این گوشی میانرده اخرین مدل گوشی شیائومی محسوب می‌شود که از قیمت مناسبی هم برخوردارست. طراحی این مدل بسیار جذاب و به روز بوده و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری به همراه شارژر ۱۸ واتی از جمله مزایای جدیدترین گوشی شیائومی محسوب می‌شود. شیائومی برای صفحه نمایش این مدل از گوریلاگلس ۳ استفاده کرده و دوربین چهارگانه با لنز اصلی ۵۰ مگاپیکسلی را برای آن در نظر گرفته است. این مدل مجهز به پردازنده Helio G88 است که می‌تواند نرخ نوسازی ۹۰Hz را در رزولوشن ۱۰۸۰ پیکسل پشتیبانی کند

      

     

    Mi mix 4 این مدل را می‌توان از برخی جهات، بهترین و جدیدترین گوشی شیائومی دانست که چند ماهیست معرفی و عرضه شده است. شیائومی جدیدترین طراحی خود را برای این گوشی جذاب در نظر گرفته، فریم آلومینیومی و پنل پشتی سرامیکی جلوه خاصی را به آخرین و جدیدترین مدل شیائومی بخشیده است. اگر بخواهیم در مورد نقاط قوت این گوشی شیائومی صحبت کنیم باید به برخورداری از صفحه نمایش عالی و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی اشاره کنیم، این گوشی شیائومی جدیدترین تراشه قدرتمند کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۸۸ پلاس را که عملکرد فوق‌العاده‌ای نیز دارد در خود جای داده است. دو نوع رم مختلف ۱۲ و ۸ برای این گوشی در نظر گرفته شده که مجموعه مشخصات کم نظیر آن را تکمیل می‌کند

     

     

     

     

    آخرین مدل گوشی برند شیائومی کدام است؟

     

    گوشی های جدید شیائومی سری ردمی نوت ۱۱ اخرین مدل گوشی شیائومی هستند که در تاریخ ۲۸ اکتبر مصادف با ۶ آبان معرفی شدند و بی‌راه نیست اگر بگوئیم که سری ردمی نوت پرطرفدارترین گوشی‌های میانرده بخصوص در بازار ایران هستند و از آنجایی که چینی‌ها هر سال امکانات عجیب و غریب و فراتر از انتظار به این سری اضافه می‌کنند، تعداد زیادی از کاربران بی‌صبرانه منتظر می‌مانند تا آخرین مدل شیائومی را خریداری کنند

    سری ردمی نوت ۱۱ در حال حاضر جدیدترین گوشی شیائومی ۲۰۲۱ هستند که  در سه مدل زیر معرفی شدند:

    Redmi Note 11
    Redmi Note 11 Pro
    +Redmi Note 11 Pro

     

    Redmi Note 11این گوشی جدید شیائومی به عنوان یک مدل استاندارد قیمت پایین‌تری دارد، اما خوشبختانه شیائومی تراشه قدرتمندی برای آن در نظر گرفته  است. چیپست Dimensity 810 5G که با فنآوری ۶ نانومتری ساخته شده، می‌تواند از پس اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها و برنامه‌ها برآید، علاوه‌بر آن، مصرف باتری بهینه‌ای دارد و از اینترنت ۵G هم پشتیبانی می‌کند. دوربین آن نیز ۵۰ مگاپیکسلی در نظر گرفته شده و برخلاف دو مدل دیگر، پنل نمایشگر از نوع IPS LCD است. نسخه فست شارژ نیز ۳۳ واتی بوده و می‌تواند باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپری آن را در ۶۲ دقیقه شارژ کند.

     

    Redmi Note 11 Pro  نسخه پرو این سری همیشه فروش خوبی برای شیائومی به همراه داشته است و با توجه به ارتقایی که داشته، انتظار می‌رود این گوشی نیز به مراتب پرفروش و پرطرفدار باشد. از جمله امکاناتی که شیائومی برای نسخه پرو در نظر گرفته می‌توان به بکارگیری یکی از تراشه‌های قدرتمند مدیاتک یعنی Dimensity 920 5G، پنل نمایشگر آمولد با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز، اسپیکرهای استریو JBL، دوربین معرف 108 مگاپیسکلی و فست شارژ سریع‌تر اشاره کرد. نسخه فست شارژ این گوشی ۶۷ واتی بوده و شارژ کامل آن در کمتر از یک ساعت و حدود ۴۵ دقیقه انجام می‌شود

     

    +Redmi Note 11 Pro  به نظر می‌رسد هدف شیائومی از معرفی نسخه پلاس، به رخ کشیدن قدرت خود با ارائه فست شارژ فوق سریع ۱۲۰ واتی بوده است. این در حالیست که برندهای رقیب برای یک گوشی میانرده تا امروز از چنین فست شارژی استفاده نکرده‌اند، این فست شارژ باتری ۴۵۰۰ میلی‌آمپری نسخه پرو پلاس را فقط و فقط طی ۱۵ دقیقه ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌کند. گفتنیست که تفاوت این نسخه با نسخه پرو تنها در ظرفیت و نسخه فست شارژ باتری است و جز این تفاوت دیگری با یکدیگر ندارند، البته شما برای خرید این گوشی جدید شیائومی باید حدود ۴۰ دلار هزینه بیشتری پرداخت کنید که با توجه به سرعت بی‌نظیر شارژ، این تفاوت قیمتی ارزش هزینه کردن را خواهد داشت.

     

    شرکت پویا همراه آرمان سعی کرد در مقاله تمامی اطلاعات برند شیائومی را در اختیار شما قرار دهد.

    امیدوارم مطالب مفیدی در اختیار شما قرار داده باشیم.

    نظرات
    1400/11/23 13:55
    عشقین
    1400/11/23 17:57
    عالیه
    1400/11/23 17:58
    خفنا
    1400/11/23 17:58
    نازدارع
    1400/11/23 17:58
    اطلاعات کامل
    1400/11/24 06:59
    شیائومی
    1400/11/24 06:59
    عشق
    1400/11/24 14:57
    خیلیم عالیه برنده شیامومی😍
    ارسال نظر