پرفروش ترین های پویا همراه
دسته بندی ها
    Filters
    Preferences
    جستجو

    گوگل شبکه Find My Device را برای اندروید راه اندازی می‌کند!

    گوگل شبکه Find My Device را برای اندروید راه اندازی می‌کند!

    پس از مدت‌ها انتظار، سیستم به‌روزشده‌ی Find My Device اندروید رسماً در دسترس قرار گرفت. امروز گوگل رسما اعلام کرد که بالاخره شبکه جدید Find My Device را برای کاربران اندروید که مدت‌ها بود انتظارش را می‌کشیدند، فعال می‌کند. این قابلیت حالا بر روی دستگاه‌های آفلاین نیز کار می‌کند. این برنامه از امروز در کشورهای ایالات متحده و کانادا روی دستگاه‌های دارای Android 9 و نسخه‌های جدیدتر فعال شده و بزودی در سراسر جهان اجرا می‌شود.

    شبکه Find My Device گوگل چیست؟

    شبکه Find My Device گوگل سال گذشته به طور رسمی معرفی شد و در هفته گذشته گوگل برای کاربران خود ایمیلی را ارسال کرد که زمان راه‌اندازی شبکه Find My Device را فاش می‌کرد. طبق این ایمیل، Find My Device گوگل باید یکشنبه یا دوشنبه این هفته راه‌اندازی شود که همین اتفاق‌ هم افتاد.

    شبکه Find My Device گوگل

    گوگل در این ایمیل در توضیح مزایای اصلی این شبکه گفته است:

    با این قابلیت حتی در حالت آفلاین هم می‌توانید مکان دستگاه‌های خود را پیدا کنید. علاوه بر این لوازم جانبی Fast Pair سازگار با گوشی مانند هدفون بلوتوث و تگ‌ها هم هنگامی که از دستگاه شما جدا می‌شوند، قابل ردیابی هستند.

    بنابراین با توجه این قابلیت‌ها قطعا استفاده از Find My Device گوگل بسیار جذاب خواهد بود و باعث می‌شود نگرانی کمتری از جا گذاشتن و گم کردن لوازم اندرویدی خود داشته باشیم.

     

    ردیابی دستگاه‌های آفلاین با Find My Device گوگل

    این شبکه بیش از یک میلیارد دستگاه خواهد داشت که پیدا کردن گوشی شما را حتی در حالت آفلاین راحت می‌کند. شبکه Find My Device به عنوان یک امتیاز ویژه برای گوشی‌های خود گوگل یعنی Pixel 8 و Pixel 8 Pro با قابلیت‌های بیشتری فعال می‌شود؛ تا جایی که به لطف سخت‌افزار تخصصی گوشی‌های پیکسل، این دستگاه‌ها حتی در صورت خاموش بودن یا اتمام باتری قابل ردیابی خواهند بود!

    نحوه کار شبکه گوگل مانند Find My اپل بوده و به همه‌ی دستگاه‌های اندرویدی دنیا متصل است. به این ترتیب دستگاه‌های دیگر می‌توانند موقعیت مکانی تقریبی گوشی شما را مشخص کنند تا اگر دستگاه گم‌شده‌ی شما در همان نزدیکی بود به راحتی شناسایی شود! اگر گوشی‌تان را گم کرده باشید، با ورود به اپلیکیشن Find My Device می‌توانید از طریق بخش راهنما به‌راحتی لوکیشن آن را ببینید.

     

     

    شبکه Find My Device

     

     

     

    شبکه‌ی Find My Device گوگل در ماه‌های آینده شروع‌ به پشتیبانی از ردیاب‌های هوشمند بلوتوثی Chipolo و Pebblebee می‌کند. این ردیاب‌ها مانند اپل تگ به دوچرخه، کیف‌پول و کوله‌پشتی متصل می‌شوند و اجازه مکان یابی لوازم غیرالکترونیکی و شخصی را برایتان فراهم می‌کنند. البته این ردیاب‌های هوشمند با هشدارهای ردیاب ناشناخته در Android و iOS سازگار خواهند بود تا از ردیابی ناخواسته جلوگیری کنند.

     

     

     

    ردیابی دستگاه‌های آفلاین با Find My Device گوگل

     

    انتظار می‌رود که ردیاب‌های هوشمند موتورولا و جیو و Eufy نیز تا قبل از پایان سال ۲۰۲۴ به شبکه‌ی Find My Device گوگل اضافه شوند. در این شبکه اندرویدی نیز همچون سیستم‌عامل iOS می‌توانید جزئیات ردیاب‌های هوشمند خود را با چندین کاربر (مثلاً اعضای خانواده) به‌ اشتراک بگذارید.

     

    نحوه کار با اپلیکیشن Find My Device در اندروید

    امروزه اکثر گوشی‌های هوشمند به نوعی از ویژگی Find My Device بهره‌مند هستند و اپلیکیشنی با این مضمون به‌صورت پیش‌فرض رویشان نصب شده است. در بعضی از گوشی‌ها مانند گوشی‌های سامسونگ مانند S24 ultra و مدل‌های میانرده‌ای مثل A54 و A55 نیز برنامه متفاوتی به نام Find My Mobile وجود دارد که خود سامسونگ آن را طراحی و اجرا کرده است.

    اما به طور کلی اگر گوشی‌تان را گم کرده‌اید می‌خواهید با کمک این ویژگی مکان فعلی‌اش را مشخص کنید باید موارد زیر را رعایت کرده باشید:

    • گوشی شما از این ویژگی پشتیبانی کند (اندروید 9 به بالا)
    • سرویس مکان‌یابی گوگل روشن باشد
    • با حساب گوگل در گوشی sign in کرده باشید

    شما می‌توانید اپلیکیشن Google Find My Device را از گوگل پلی دانلود کنید یا از نسخه وب استفاده کنید. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا در صورت لزوم مکان گوشی خود را پیدا کنید، صدای هشداردهنده پخش کنید یا اطلاعات گوشی را به‌صورت کامل پاک کنید.

    گوگل می‌گوید برای حفاظت از اطلاعات کاربرانش محافظت‌های چندلایه‌ای را در شبکه Find My Device جدید خود پیاده‌سازی کرده است. برای مثال، داده‌های موقعیت مکانی شما به صورت رمزگذاری ارسال می‌شوند تا حریم شخصی افراد حفظ شود.

     

    جمع بندی

    گوگل راه اندازی شبکه خود را به نفع کسانی که گوشی آیفون دارند متوقف کرده بود تا اپل بتواند تنظیمات امنیتی مربوط به آن را در iOS اعمال کند و کسی نتواند از این قابلیت برای نقض حریم شخصی و تعقیب کردن افراد سواستفاده کند. با توجه به این خبر به نظر می‌رسد که اپل در iOS ۱۷.۵ بالاخره این کار را انجام داده و باید منتظر خبرهایش باشیم.

    نظر شما در باره این اپلیکیشن چیست؟ آیا فکر می‌کنید شبکه گوگل بیشتر از آنکه مفید باشد باعث به خطر افتادن حریم شخصی افراد می‌شود؟

    ارسال نظر