پرفروش ترین های پویا همراه
دسته بندی ها
    Filters
    Preferences
    جستجو

    قانون پیشنهادی اتحادیه اروپا می‌تواند واتس‌اپ و iMessage را مجبور به همکاری با یکدیگر کند

    قانون پیشنهادی اتحادیه اروپا می‌تواند واتس‌اپ و iMessage را مجبور به همکاری با یکدیگر کند

    قانون پیشنهادی اتحادیه اروپا می‌تواند واتس‌اپ و iMessage را مجبور به همکاری با یکدیگر کند

     

    اتحادیه اروپا به موافقت با قانون بازارهای دیجیتال نزدیک است که شرکت های بزرگ فناوری را ملزم می کند خدمات خود را به روی رقابت گسترده تر باز کنند.

     

    اتحادیه اروپا با قانون بازارهای دیجیتال (DMA) آخرین ضربه خود را علیه شرکت های بزرگ فناوری انجام داده است، قانونی پیشنهادی که به گفته آن بازار را به روی رقبای کوچکتر باز می کند و به مصرف کنندگان حق انتخاب و آزادی بیشتری می دهد.

     

    اتحادیه اروپا در طول دو دهه گذشته پرونده‌هایی را علیه شرکت‌های فناوری با این باور که آنها به شیوه‌ای انحصاری یا غیرمنصفانه عمل می‌کنند، مطرح کرده است: گوگل، اپل و مایکروسافت، در میان دیگران، با شکایت‌هایی مواجه شده‌اند. هدف DMA این است که این اقدامات ادعایی را در یک لحظه از بین ببرد.

     

     

    قانون چه میگوید؟

    متن نهایی هنوز منتشر نشده است، اما ما از قبل می دانیم که دامنه گسترده ای خواهد داشت - و دندانه دار خواهد بود. شرکت‌های فناوری باید اجازه دهند سرویس‌هایشان با خدمات رقبا مرتبط شود تا افرادی که از WhatsApp یا Facebook Messenger استفاده می‌کنند، که هر دو متعلق به Meta هستند، بتوانند به‌طور یکپارچه با iMessage اپل ارتباط برقرار کنند.

     

    همچنین به افراد این حق داده می‌شود که نرم‌افزارهای از پیش نصب‌شده را از دستگاه‌هایی که خریداری می‌کنند حذف کنند، بنابراین می‌توانید از شر نرم‌افزار Google از لپ‌تاپ فروخته‌شده توسط Google یا برنامه‌های داخلی اپل در آیفون خلاص شوید.

     

    همچنین شرکت‌ها از تبلیغات متقابل سرویس‌های خود به طور خودکار منع می‌شوند، بنابراین جستجوی وب Google، برای مثال، اجازه نخواهد داشت سایر سرویس‌های خود، مانند YouTube Music، را در بالای نتایج جستجو نشان دهد یا رقبای خود مانند Spotify را کاهش دهد. .

     

     

    این قانون برای کدام شرکت ها اعمال می شود؟

    شرکت هایی که تعدادی از الزامات را برآورده می کنند: شرکت هایی با ارزش 75 میلیارد یورو یا بیشتر، شرکت هایی که حداقل 45 میلیون کاربر ماهانه دارند و شرکت هایی که از طریق یک برنامه، وب سایت یا شبکه اجتماعی فعالیت می کنند. این شامل نامزدهای واضحی مانند متا، گوگل و اپل، اما همچنین شرکت های کوچکتر مانند Booking.com می شود. هر شرکتی که تشخیص داده شود قانون را زیر پا گذاشته ممکن است تا 10 درصد از گردش مالی جهانی خود و تا 20 درصد برای تخلفات مکرر جریمه شود.

     

     

    این تغییرات کی شروع می شود؟

    متن پیش نویس قانون به طور موقت توسط پارلمان اروپا در 24 مارس تصویب شد، اما باید به طور رسمی توسط پارلمان و شورای اروپا تایید شود. پس از انجام این کار، 20 روز قبل از تبدیل شدن به قانون، بافری وجود خواهد داشت و قوانین شش ماه بعد شروع به اعمال خواهند کرد.

     

     

    برای افراد خارج از اتحادیه اروپا چه اتفاقی خواهد افتاد؟

    به دلیل پیچیدگی ارائه خدمات متفاوت در یک کشور نسبت به کشور دیگر، قوانین اتحادیه اروپا احتمالاً توسط اکثر شرکت‌ها جهانی تصویب می‌شود، به این معنی که مزایای انتخاب بیشتر مصرف‌کننده به اروپا محدود نمی‌شود. اتفاق مشابهی در مورد مقررات عمومی حفاظت از داده های اتحادیه اروپا رخ داد که برای محافظت از داده های مصرف کنندگان طراحی شده است. برخی از کشورهایی که زیاد با اتحادیه اروپا سروکار دارند، قوانین مشابهی را برای ساده‌سازی تجارت اتخاذ کردند، در حالی که برخی از شرکت‌ها تصمیم گرفتند به خاطر سادگی، سیاست سخت‌گیرانه‌تری را در سطح جهانی معرفی کنند.

     

     

     

    آیا نکات منفی وجود دارد؟

    بخش عمده ای از پیشنهادات بیشتر به شیوه های تجاری مربوط می شود تا فناوری، اما کارشناسان هشدار داده اند که تعامل پذیری خدمات پیام رسانی یک مانع بزرگ مهندسی است. نیل براون در شرکت حقوقی decoded.legal در بریتانیا معتقد است که خطر به خطر انداختن رمزگذاری سرتاسری را که در حال حاضر به کاربران برخی از خدمات مانند واتس‌اپ ارائه می‌شود، به همراه دارد. او می‌گوید: «می‌ترسم کسانی که برای این امر اصرار می‌کنند، پیامدهای کاری را که قرار است ارائه‌دهندگان خدمات را مجبور به انجام آن کنند، درک نکنند. یا، بدتر از آن، اینکه آنها پیامدهای آن را درک می‌کنند و به همان اندازه برای آن تلاش می‌کنند.»

     

     

    آیا شرکت های فناوری نمی توانند راه حلی بیابند؟

    کیت مارتین از رویال هالووی، دانشگاه لندن، می‌گوید که تقریباً همه سرویس‌های پیام‌رسان از یک رویکرد اساسی برای رمزنگاری استفاده می‌کنند، تکنیکی که به عنوان تبادل کلید دیفی-هلمن شناخته می‌شود، اما تمایل دارند «زنگ‌ها و سوت‌های» خود را اضافه کنند.

     

     

    مارتین می‌گوید: «در تئوری، اگر همه از پروتکل‌های کاملاً سازگار استفاده کنند، هنوز هم می‌توانید رمزگذاری سرتاسر داشته باشید، که احتمالاً در حال حاضر چنین نیست. پیچیدگی زیادی در مورد سازگار کردن پروتکل های رمزنگاری به طور گسترده وجود دارد. این کاری نیست که کسی بتواند به سرعت انجام دهد. تصور می‌کنم برای افرادی که این برنامه‌ها را پیاده‌سازی می‌کنند، این یک روند کثیف خواهد بود."

     

     

    اما مارتین می گوید که این قانون در نهایت می تواند برای امنیت مفید باشد. او می گوید: «من فکر می کنم استانداردسازی و بررسی دقیق چیز خوبی است. «من فکر می‌کنم اگر به این معنی باشد که استانداردهای امن‌تری داشته باشیم که همه از آن استفاده می‌کنند، احتمالاً سود خالصی برای امنیت خواهد بود.

     

     

     

    شرکت پویا همراه سعی کرد در این مقاله  اطلاعاتی در مورد واتس اپ و iMessage در اختیار شما قرار دهد.

     

    امیدوارم که مطالب مفیدی در اختیار شما قرار داده باشیم .

     

    ارسال نظر