پرفروش ترین های پویا همراه
دسته بندی ها
    Filters
    Preferences
    جستجو

    بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A54؛ میان‌رده یا پرچم‌دار اقتصادی؟

    بررسی گوشی سامسونگ گلکسی A54؛ میان‌رده یا پرچم‌دار اقتصادی؟

    گلکسی A54 جدیدترین گوشی میان‌رده‌ی سامسونگ به حساب می‌آید که با قیمت نسبتا بالایی به بازار عرضه شده است. این گوشی از لحاظ مشخصات فنی و قابلیت‌های نرم‌افزاری در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد به گونه‌ای که شاید بتوان آن را یک پرچم‌دار اقتصادی هم به حساب آورد. از آن جایی که گلکسی A54 رسما در بازار هم در دسترس قرار دارد، تصمیم گرفتیم به نقد و بررسی کامل آن بپردازیم تا ببینیم آیا این گوشی به عنوان یک میان‌رده ارزش خرید دارد یا خیر.

    بررسی طراحی و کیفیت ساخت گوشی A54 سامسونگ

    از لحاظ طراحی، گلکسی A54 شباهت بسیار زیادی به گوشی‌های پرچم‌دار سامسونگ از سری گلکسی S23 دارد. این یعنی شما روی پنل پشتی سه دوربین را مشاهده می‌کنید که بدون هیچگونه ماژولی روی پنل قرار دارند که این موضوع ظاهر گوشی را به مراتب زیباتر و ساده‌تر از قبل کرده است. البته این طراحی سبب شده وقتی گوشی را به پشت روی یک سطح صاف مثلا روی میز قرار می‌دهید، لق بزند و تایپ کردن با آن کار بسیار سختی باشد

     

     

    .گلکسی A54 از استاندارد ضد آب IP67 بهره می‌برد تا در برابر آب و گرد و غبار مقاومت بالایی داشته باشد. این قابلیت معمولا در هیچ میان‌رده‌ی دیگری به جز میان‌رده‌های سامسونگ در دسترس نیست و اگر هم باشد، میزان استاندارد آن پایین‌تر است؛ همچنین گوشی در پشت و جلو از شیشه‌ی گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود که اگرچه جدیدترین شیشه‌ی محافظ نیست اما دوام بسیار بالایی در برابر خط و خش و ضربه دارد.

    با دیدن صفحه نمایش میتونید متوجه تفاوت این گوشی با S23 بشید و دیگه خبری از صفحه نمایش کم حاشیه و جذاب این گوشی نیست، البته هنوز طراحی مناسبی داره و از یه صفحه نمایش با حاشیه نمایشگر نسبتا زیاد و یه پانچ هول برای دوربین سلفی استفاده میکنه. برای محافظت در مقابل خط و خش برای هر دو قسمت پشت و جلوی گوشی از گوریلا گلس 5 استفاده شده که تا حدودی در مقابل خط و خش از گوشی محافظت میکنه.

    بررسی نمایشگر گوشی Samsung A54

    صفحه نمایش خیلی تغییر خاصی نکرده و فقط ابعاد کمی کوچکتر و مقداری هم روشنتر شده. برای a54 از یه نمایشگر 6.4 اینچی با پنل سوپر امولد با رزولوشن 1080 استفاده شده که جزئیات و دیتیل بسیار خوبی به شما نمایش میده و کنتراست و ترکیب رنگ جذاب و زنده ای هم داره. روشنایی صفحه افزایش پیدا کرده و در حالت بیشینه میتونه تا 1000 نیت افزایش پیدا کنه تا بتونید در محیط های روشن و بیرون از خونه راحت تر از گوشی استفاده کنید. نرخ به روز رسانی 120 هرتزی و تاچ سمپلینگ 240 هرتزی باعث میشه تجربه تماشای ویدیو، چرخیدن توی شبکه های اجتماعی و یا بازی خیلی روون و سریع انجام بگیره و سرعت پاسخ دهی صفحه نمایش به دستورهای شما مناسب و خوبه که باعث میشه تجربه استفاده از گوشی لذت بخش تر بشه.حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش قرار گرفته و از یه سنسور اپتیکال براش استفاده شده که سرعت و دقت مناسبی داره و بدون مشکل خاصی قفل صفحه رو باز میکنه و دسترسی مناسبی هم داره

     

     

     

    بررسی عملکرد دوربین گوشی A54 سامسونگ

    برای بخش دوربین از سه تا لنز استفاده شده و لنز کم کاربرد تشخیص عمق حذف شده. لنز اصلی همون لنز استفاده شده در گوشی های سری S23 سامسونگه و باعث میشه جزئیات و دیتیل نمایش داده شده در عکس ها بسیار خوب باشه و حتی در شرایط نوری سخت و نامناسب هم بتونید عکس های قابل قبول با کیفیت خوب و روشنایی مناسب بگیرید. البته به خاطر پردازنده ضعیف تر نسبت به سری S نباید انتظار ادیت های نرم افزاری جذاب این گوشی ها رو داشته باشید و عکس ها با یه ادیت نسبتا گرم به سبک سامسونگ گرفته میشن.

    گلکسی A54 روی پنل پشتی خود از سه دوربین بهره می‌برد که شامل ۵۰ مگاپیکسلی اصلی با لرزشگیر اپتیکال، ۵ مگاپیکسلی ماکرو و ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض می‌شوند. دوربین سلفی این گوشی هم ۳۲ مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس خودکار است.

    دوربین اصلی هم میتونه با کیفیت 4K و 30 فریم فیلمبرداری کنه و با داشتن لرزشگیر اپتیکال میتونه فیلم های بسیار با کیفیتی و بدون لرزش خاصی به شما بده. با استفاده از سنسور سری S23 در این گوشی و استفاده از لنز های با کیفیت قبلی، کیفیت و عملکرد بخش دوربین بهبود خوب و مناسبی داشته و اگه این بخش براتون مهمه و خیلی با گوشی عکاسی میکنید، در کنار یه صفحه نمایش و شارژدهی باتری خوب میتونه کاملا نیاز های شما رو در بین گوشی های میان رده برآورده کنه.

    مشخصات سخت افزار و نرم افزاری Samsung A54

    در بخش نرم‌افزار، به لطف One UI 5.1 که سوار بر اندروید ۱۳ شده، وضعیت فوق‌العاده‌ای را شاهد هستیم. شما عملا از لحاظ امکانات نرم‌افزاری هیچ چیزی کم نخواهید داشت خصوصا اینکه می‌دانید تا ۴ سال قرار است به این قابلیت‌ها اضافه هم شود چون گلکسی A54 در دسته‌ی محصولاتی قرار دارد که سامسونگ آن‌ها را ۴ سال به اندروید جدید آپدیت می‌کند. تفاوت گلکسی A54 با یک گوشی گران‌قیمت نظیر S23 از لحاظ قابلیت نرم‌افزاری به نظر می‌رسد فقط حضور سامسونگ DeX در مدل‌های پرچم‌دار باشد.

    با اینکه پردازنده های اگزینوس از سری پرچمدار های سامسونگ حذف شدن ولی سامسونگ بازم برای گوشی های میان رده خودش سراغ این تراشه ها رفته و از اگزینوس 1380، نسل جدید تراشه های خودش برای گوشی A54 استفاده کرده. در استفاده معمولی و چرخیدن توی محیط کاربری و استفاده از اپ ها همه چی روون و خوبه و مشکل خاصی دیده نمیشه.

     

    آیا گوشی a54 سامسونگ ارزش خرید داره؟

    گوشی سامسونگ A54 در اکثر بخش ها تونسته بهبود خوبی نسبت به گوشی پرفروش A53 داشته باشه. صفحه نمایش با جزئیات و روشن، دوربین با قابلیت های متنوع و کیفیت تصویر خوب، طراحی بسیار زیبا و خوش دست و با کیفیت ساخت مناسب در کنار شارژدهی خوب و قدرت سخت افزاری که تقریبا از پس اکثر کارها بر میاد این گوشی رو به یه میان رده بسیار خوش ساخت تبدیل کرده که فعلا رقیب خاصی در بازار براش پیدا نمیشه و اگه هزینه خرید گوشی S23 خیلی براتون منطقی نیست، این گوشی میتونه گزینه جذاب تری برای شما باشه.

    ارسال نظر