پرفروش ترین های پویا همراه
دسته بندی ها
    Filters
    Preferences
    جستجو

    اپل در طراحی iOS 18 از رابط کاربری visionOS الهام می‌گیرد!

    اپل در طراحی iOS 18 از رابط کاربری visionOS الهام می‌گیرد!

    مدت زمان زیادی است که اپل در سیستم عامل خود یعنی iOS تغیرات زیادی ایجاد نکرده است. اما آنچه از شایعه‌ها به گوش می‌رسد خبر از این می‌دهد که اپل می‌خواهد بخش‌های خاصی همچون صفحه قفل (Lock Screen) را در iOS 18 با کمی تغییر ارائه کند. طبق شایعه‌های جدید، iOS 18 و iPadOS 18 دارای عناصر طراحی الهام‌ گرفته‌ از visionOS خواهند بود. ویژن او اس جدیدترین سیستم‌عامل اپل است که در گجت ویژن پرو استفاده شده و با استقبال گسترده‌ی کاربران مواجه شده است.

    عرضه سیستم عامل iOS 18 با تغییرات جدید!

    iOS 18 در 10 ژوئن (خرداد ماه ۱۴۰۳) و در اولین روز کنفرانس توسعه دهندگان در سراسر جهان یعنی WWDC 2024 معرفی خواهد شد و اولین نسخه بتای آن کمی پس از معرفی در دسترس خواهد بود. این آپدیت در ماه سپتامبر (شهریور ماه ۱۴۰۳) در کنار سری آیفون ۱۶ برای تمامی کاربران عرضه خواهد شد. لازم به ذکر است که آیفون ۱۳ پرو مکس که تاپ‌ترین پرچم‌دار قابل رجیستر شدن اپل در ایران است نیز این آپدیت را دریافت خواهد کرد.

    نسخه بعدی سیستم عامل گوشی اپل می تواند شاهد مهم ترین تغییرات طراحی در سال‌های اخیر باشد. شایعات متعدد ادعا می‌کنند که بخش زیادی از طراحی از visionOS الهام گرفته شده است، نرم افزاری که روی هدست ویژن پرو اپل اجرا می‌شود.

     

    طراحی الهام گرفته شده از visionOS

    به نظر میرسد شایعه‌های مربوط به طراحی مجدد iOS 18 به سبک visionOS با تصویر جدیدی از اپلیکیشن Camera اپل فاش شده باشد.

    MacRumors ادعا می‌کند که الگوی قاب جدید آیفون را از منبعی ناشناس از مهندسین اپل دریافت کرده است که ظاهراً به عنوان بخشی از Apple Design Resources بوده و به توسعه دهندگان کمک می کند برنامه‌ها را به صورت بصری با استفاده از نرم افزارهایی مانند Sketch و Photoshop طراحی کنند. صحت این تصویر قابل رد یا تایید شدن نیست اما نمی‌توان به راحتی از آن چشم‌پوشی کرد؛ زیرا این طراحی جدید با شایعات قبلی iOS 18 در رابطه با تغییر طراحی مطابقت دارد.

     

     

     

     

    مارک گورمن از بلومبرگ نیز اخیراً ادعا کرده است که iOS 18 تغییرات بزرگی خواهد داشت، اما مشخص نیست که آیا این تغییرات به یک رابط کاربری جدید اشاره دارد یا فقط ویژگی‌های جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی که امسال ارائه می‌شوند را هدف قرار داده است. اما با توجه به مواردی که گفته شده احتمال دارد عناصر الهام گرفته از visionOS فقط بعضی از المان‌های این سیستم عامل را متحول کنند.

     

     

     

     

      

    یکی دیگر از وب سایت‌هایی که در ماه فوریه شایعه‌ای مبتنی بر تغییرات طراحی iOS 18 منتشر کرده است وب‌سایت The Verifier است. گزارش این وب سایت ادعا می‌کند که برنامه Apple TV در iPadOS 18 دارای همان نوار ناوبری نیمه شفافی است که در نسخه tvOS 17.2 این برنامه در سال گذشته معرفی شد. همچنین طراحی این منو شباهت‌هایی به visionOS دارد.

    اگرچه خود visionOS به‌وضوح از iOS الهام گرفته شده است، اما عناصر نشان داده‌ شده در Vision Pro دارای گوشه‌های گردتر و سایه‌ها و عمق بیشتر هستند؛ زیرا پنجره‌های این سیستم‌عامل همواره شناور بوده و روی یک تصویر پس‌زمینه همپوشانی شده‌اند.

    بر اساس این گزارش، اپل همچنین قصد دارد منوهای مختلف سیستم‌عامل و برنامه‌های داخلی دیگر گوشی ایفون از جمله سافاری را در iOS 18 باز طراحی کند. اما این شایعات هنوز به طور رسمی تایید نشده‌اند و ممکن است در آینده با خبرهای جدیدی مواجه شویم. اما نظر شما چیست؟ آیا به نظرتان وقت آن رسیده تا iOS با تغییرات عمده‌ای در بخش طراحی بازگردد؟

    ارسال نظر