پرفروش ترین های پویا همراه
دسته بندی ها
    Filters
    Preferences
    جستجو

    مقایسه گوشی A24 و A34 سامسونگ

    مقایسه گوشی A24 و A34 سامسونگ

    برند سامسونگ به خاطر رابط کاربری ساده و مناسبی که داره و همچنین برند معتبر و شناخته شدش توی ایران به نسبت برندهای چینی موجود در بازار محبوبیت بیشتری داره. گوشی های سری A تقریبا در تمام بازه ها از اقتصادی تا میان رده گرفته حضور دارند و با توجه به بودجه خودتون میتونید از این سری انتخاب خودتون رو انجام بدید. گوشی های سری A امسال با پسوند ۴ به خوبی تونستند امکانات مناسب و متنوع رو با یه قیمت خوب و طراحی جذاب در کنار هم قرار بدن و دیگه مثل سال های قبل روی کاغذ از رقبای دیگه خودشون ضعیف تر نیستند و با خیال راحت میتونید سراغ این گوشی ها برید، حالا اگه حدود ۷ تا ۱۰ تومن میخواید برای خرید گوشی هزینه کنید بهتره سراغ گوشی A24 با امکانات اقتصادی تر برید و هزینه کمتری کنید و یا اینکه سراغ گوشی گرون قیمت‌تر A34 برید و یه تجربه نزدیک به گوشی های میان رده سطح بالا داشته باشید. برای اینکه بدونید کدوم گوشی برای شما انتخاب مناسب تری به حساب میاد، با بررسی و مقایسه گوشی A24 و A34 سامسونگ همراه پویا همراه باشید.

     

    مقایسه طراحی  A24 با Samsung A34

    در طراحی با یه زبون مشترک بین دو گوشی طرف هستیم و سامسونگ از یه طراحی مشترک بین تموم گوشی های سری A امسال خودش استفاده کرده. جزیره دوربین برآمده و بزرگ نسل قبلی حذف شده و سه تا لنز استفاده شده برای گوشی با بدنه ترکیب شدن که یه فریم فلزی هم دور این لنز های برای محافظت و زیبایی بیشتر قرار گرفته و بدنه ها کاملا به صورت تخت ساخته شده و فقط یه مقداری لبه های گوشی یه خمیدگی پیدا کرده تا ظاهر این گوشی ها هر چه بیشتر شبیه سری S23 سامسونگ نزدیک بشه و به جز کیفیت ساخت از لحاظ ظاهری خیلی تفاوت زیادی بین گوشی ها وجود نداشته باشه. رنگ های به کار رفته توی هر دو گوشی جذابه و میتونه برای سلیقه های مختلف یه رنگی رو داشته باشه.

     

     

     

     سامسونک a24

     

     

     

     

    سامسونگ a24

     

     

     

     

    هر دو گوشی کاملا از پلاستیک ساخته شده ولی برای پنل پشتی یه صیقل خاصی استفاده شده تا یه مقداری شبیه به شیشه به نظر برسه. از لحاظ ابعاد و وزن خیلی تفاوت زیادی بین دو گوشی وجود نداره و در حد چند دهم اینچ و ۳ ۴ گرمه که خیلی تفاوت زیادی در استفاده معمولی از گوشی ها نمیکنه. هر دو قطر مناسب و وزنی زیر ۲۰۰ گرم دارند و با توجه به اندازه و ابعاد و نوع طراحی بدنه گوشی های خوش دست و راحتی به حساب میان.

    توی طراحی صفحه نمایش سامسونگ برای گوشی های اقتصادی تر خودش یه مقداری کم کاری به خرج داده و از نمایشگر با حاشیه نسبتا زیاد و یه ناچ قطره ای برای دوربین سلفی استفاده کرده. البته گوشی A34 یه مقداری از پایین نمایشگر وضعیت بهتری داره و حاشیه کمتری داره. حسگر اثر انگشت روی گوشی A24 با دکمه پاور ترکیب شده ولی گوشی A34 از حسگر زیر نمایشگر استفاده میکنه که باعث میشه اگر گوشی روی میز یا یه سطح مسطح باشه بتونید راحت‌تر قفل گوشی رو باز کنید و از گوشی استفاده کنید ولی هر دو سرعت و دقت مناسبی دارند.

    وضعیت گوشی A34 در زمینه محافظت از گوشی در مقابل موارد مختلف بهتره و از گواهی IP67 که از اون در مقابل نفوذ مایعات و گرد غبار محافظت میکنه استفاده شده و روی نمایشگر هم گوریلا گلس ۵ قرار داره که باعث میشه یه مقداری خط و خش کمتری روی نمایشگر بیفته ولی گوشی a24 هیچ گواهی محافظتی خاصی نداره.

    مقایسه صفحه نمایش Samsung A34 با A24

    هر دو گوشی از یه پنل سوپر امولد با رزولوشن ۱۰۸۰ استفاده میکنن ولی گوشی A34 حدود ۰.۱ اینچ نمایشگر بزرگتری داره و نمایشگر ۶.۶ اینچی اون به نسبت نمایشگر ۶.۵ اینچی گوشی a24 میتونه یه مقداری فضای قابل دسترس بیشتری در اختیار شما بزاره. از لحاظ ظاهر و طراحی هم که گفتیم خیلی تفاوتی بین دو گوشی وجود نداره و هر دو گوشی جزئیات و ترکیب رنگ مناسبی رو به شما نمایش میدن و به خاطر امولد بودن پنل رنگ های مشکی عمق بیشتری دارند. سامسونگ روشنایی نمایشگرهای امسال خودش رو به شدت بهبود داده و هر دو گوشی میتونن تا حدود ۱۰۰۰ نیت در حالت خودکار افزایش پیدا کنند و یه تجربه بسیار مناسب رو موقعی که بیرون از خونه هستید به شما بدن.

    یه تفاوت بین دو گوشی استفاده a34 از نرخ به روزرسانی ۱۲۰ هرتزی به نسبت ۹۰ هرتزی a24 که باعث میشه بتونید تجربه روون تر و مناسب تری رو موقع کار با گوشی داشته باشید. هر دو گوشی یه رفرش ریت ثابت رو به شما میدن و باید بین روون بودن و مصرف باتری یکی رو انتخاب کنید. در کل در این بخش به جز رفرش ریت تفاوت خاصی بین دو گوشی وجود نداره و هر دو جزئیات، ترکیب رنگ و کنتراست خوبی دارند اما گوشی A34 به خاطر رفرش ریت بالاتر میتونه عملکرد بهتری از خودش در این بخش نشون بده

    مقایسه باتری  A34 و Samsung A24

    استفاده از یه باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژدهی خوب تقریبا تبدیل به یه استاندارد توی گوشی های هوشمند شده و اکثر گوشی های امسال میتونن در استفاده معمولی یک روز رو به شما شارژدهی بکنن. ولی سامسونگ توی این دو گوشی یه مقداری فراتر رفته و شما حتی با استفاده معمولی رو به سنگین هم میتونید یک روز از گوشی استفاده کنید. البته گوشی A24 به خاطر نرخ به روز رسانی کمتر در حدود ۴ ۵ درصد شارژدهی بیشتری داره.

    هر دو گوشی از آداپتور ۲۵ واتی پشتیبانی میکنن که باید جدا تهیه کنید و داخل جعبه چیزی وجود نداره. هر دو گوشی توی حدود نیم ساعت ۴۵ تا ۵۰ درصد شارژ میشن و شارژ کامل گوشی A34 حدود یک ساعت و ۲۰ دقیقه زمان میبره که برای گوشی A24 این عدد ۱۰ دقیقه بیشتره. توی این بخش تفاوت خیلی زیادی بین دو گوشی وجود نداره و هر دو عملکرد خیلی خوبی در بحث شارژدهی و سرعت شارژ خوبی دارند و به خوبی میتونن نیازهای اکثر افراد رو بر طرف کنند.

    مقایسه دوربین گوشی A34 و A24

    سه تا لنز 50 مگاپیکسلی اصلی، 5 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو برای گوشی a24 استفاده شده. لنز اصلی توی نور مناسب عکس هایی با جزئیات خوب و ترکیب رنگ مناسب میگیره که یه مقداری دستکاری نرم افزاری هم توی اونها دیده میشه. عکس های لنز اولترا واید به نسبت لنز اصلی کمی افت کیفیت دارن و در گوشه های تصویر یه مقداری به هم ریختگی دیده میشه. لنز ماکرو هم تقریبا عملکرد فانتزی داره و نمی‌تونه عکس های مناسبی بگیره. دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی به نسبت جزئیات مناسبی داره و ترکیب رنگ و پردازش عکس ها مناسبه. هر دو لنز اصلی و سلفی میتونن با کیفیت ۱۰۸۰ و ۳۰ فریم فیلمبرداری کنند و کیفیت و جزئیات و کنتراست رنگ‌های گرفته شده مناسبه. هر دو گوشی لرزشگیر اپتیکال دارند که باعث میشه حتی با کمی لرزش دستتون کیفیت فیلم ها به هم نریزه و بتونید تصاویر خوبی رو ثبت کنید.

    گوشی A34 از دوربین سه گانه با لنز 48 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی اولترا واید و 5 مگاپیکسلی ماکرو استفاده میکنه که به نسبت گوشی A24 لنزهای بهتری داره، مخصوصا لنزهای فرعی که میتونن تصاویر بهتری به شما بدن. عکس های لنز اصلی جزئیات خوبی دارن ولی همون روتوش گوشی های سامسونگ برای روشن تر شدن رنگ ها اینجا هم تا حدودی استفاده شده. لنز اولترا واید به نسبت کیفیت خوبی داره و افت کیفیت خیلی زیادی نسبت به لنز اصلی نداره و نویز و به هم ریختگی خاصی توی عکس های اون دیده نمیشه. به خاطر فوکوس ثابت تا 4 سانت لنز ماکرو گرفتن عکس خوب با این لنز کمی سخته ولی اگه تلاش کنید عکس های با کیفیت و با کنتراست خوبی میتونید با این گوشی ثبت کنید. دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی عکس های با جزئیات بسیار خوب، رنگ پوست واقعی و با کنتراست بالا میگیره. امکان فیلمبرداری 4K با 30 فریم توی جفت دوربین سلفی و اصلی وجود داره که جزئیات و کیفیت بسیار خوبی داره و مثل باقی گوشی های سامسونگ کنتراست رنگ ها بالاست. در مجموع با اینکه تفاوت بین دو گوشی خیلی زیاد و فاحش نیست و گوشی A24 میتونه عکس های خوبی ثبت کنه اما گوشی A34 چه توی لنزهای فرعی و چه بخش فیلمبرداری میتونه کیفیت بهتری به شما بده و در این بخش میتونه گزینه بهتری به حساب بیاد.

    مقایسه قدرت پردازشی A34 با A24

    راشه مدیاتک Dimensity 1080 استفاده شده توی A34 عملکرد بسیار خوبی در بخش پردازشی داره که باعث میشه تجربه کار و استفاده از گوشی خیلی سریع و روون باشه و حتی در مولتی تسکینگ نسبتا سنگین هم مشکلی خاصی پیش نیاد. البته توی بخش پردازش گرافیکی خیلی عملکرد خفنی نداره و به نسبت گوشی های میان رده دیگه که از تراشه های اسنپدراگون استفاده میکنن قدرت کمتری داره ولی هنوز میتونه اکثر بازی ها رو با گرافیک خوب و قابل قبولی اجرا کنه. مثل پردازنده های اگزینوس محدودیت های نرم افزاری مثل بسته بودن جزئیات بالاتر رو نداره و پشتیبانی خوبی به خاطر استفاده گسترد‌ه‌تر داره. مدیریت دما به خوبی انجام میشه و توی استفاده طولای مدت خیلی دما افزایش پیدا نمیکنه و شاهد کاهش قدرت پردازشی به طور ناگهانی و بیش از حد نیستیم. گوشی A34 با 6/8 گیگ رم و 128/256 گیگ حافظه ذخیره سازی عرضه میشه ولی گوشی A24 علاوه بر نسخه های ۶/۸ گیگی از رم ۴ هم استفاده میکنه ولی فقط به حافظه ذخیره سازی ۱۲۸ گیگ محدود شده، البته به خاطر داشتن اسلات کارت حافظه جدا از سیم کارت تا حدودی میتونه خیالتون بابت فضای ذخیره سازی در آینده راحت باشه ولی گوشی A34 از اسلات رم مشترک با سیم کارت دوم رو استفاده میکنه و اگر فضای ذخیره سازی خیلی براتون اهمیت داره باید سراغ نسخه با حافظه بالاتر برید.

    گوشی a24 سامسونگ از تراشه مدیاتک هلیو G99 استفاده میکنه که پردازنده گرافیکی قوی‌ و خوبی داره و میتونه موقع بازی کردن تجربه مناسب و خوبی به شما بده، مثلا توی بازی های کالاف دیوتی یا Pubg میتونید با جزئیات متوسط و فریم ریت در حدود ۳۰ تا ۴۰ به بازی مشغول بشید. در کل خیلی لگ و باگ زیادی موقع بازی دیده نمیشه. در استفاده طولانی مدت و بعد از چند دست بازی خیلی دمای گوشی بالا نمیره و بیش از حد داغ نمیکنه. در استفاده معمولی و روزمره هم میتونه یه تجربه بدون مشکل و باگ خاصی به شما بده، البته به شرطی که خیلی سراغ مولتی تسک سنگین با این گوشی نرید.

    در مجموع سخت افزار گوشی A34 عملکرد بسیار بهتری از خودش نشون میده و اون تفاوت قیمتی بین این دو گوشی کاملا خودش رو اینجا نشون میده و حدود ۳۰ ۴۰ درصد میتونید عملکرد بهتری چه موقع کار با گوشی و چه بازی داشته باشید و از یه تجربه بدون لگ و نسبتا روون با گوشی لذت ببرید.

     

    بین A34 و A24 سامسونگ کدوم گوشی ارزش خرید بیشتری داره؟

    طبیعتا گوشی A34 به خاطر قیمت بالاتر، عملکرد کلی بهتری رو میتونه در بخش های مختلف به شما بده. یه صفحه نمایش با رفرش ریت بالای ۱۲۰ هرتزی، باتری با شارژدهی بسیار خوب یک روزه (در استفاده سنگین) و سرعت شارژ مناسب، قدرت سخت افزاری خوب که حتی با گوشی های با قیمت بالاتر هم میتونه به خوبی رقابت کنه، پشتیبانی نرم افزاری طولانی مدت و مناسب و یه دوربین متوسط رو به بالا که در حد و اندازه بازه قیمتی خودش عملکرد بسیار مناسبی داره و استفاده از یه اسپیکر استریو باعث میشه به نسبت گوشی A24 که برای بازه قیمتی پایین تر عرضه شده ارزش خرید بیشتری داشته باشه. البته در بخش طراحی تفاوت زیادی بین دو گوشی نیست و فقط استفاده از گواهی IP میتونه یه مقداری به این بخش گوشی A34 جذابیت بیشتری بده.

    با توجه به اختلاف قیمت دو سه میلیون تومانی گوشی های A24 و A34 در نسخه های با رم و حافظه یکسان ۶/۱۲۸ برتری های گوشی A34 باعث میشه ارزش خرید این گوشی بیشتر باشه و پرداخت چند میلیون بیشتر بتونید یه گوشی بسیار بهتر و با ارزش خرید بالا رو داشته باشید. البته اگه دنبال یه گوشی ارزون قیمت تر و با امکانات مناسب و توی بازه قیمتی ۷ میلیون تومن می‌گردید و خیلی عملکرد سخت افزار و رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی براتون مهم نیست گوشی A24 میتونه یه عملکرد خوب به شما بده و شما رو از خریدتون راضی نگه داره.

    ارسال نظر