پرفروش ترین های پویا همراه
دسته بندی ها
    Filters
    Preferences
    جستجو

    مقایسه گوشی A23 با A24 سامسونگ

    مقایسه گوشی A23 با A24 سامسونگ

    با عرضه گوشی سامسونگ a24 که وارث گوشی محبوب و اقتصادی a23 سامسونگ به حساب میاد خرید گوشی نسل جدید با توجه به قیمت نزدیکی که گوشی دارند منطقی تر به نظر میرسه و این افزایش ارزش خرید گوشی a24 با کاهش موجودی گوشی قدیمی‌تر a23 و افزایش قیمت اون در طول زمان بیشتر و بیشتر میشه. حالا اگر قصد خرید گوشی a24 رو دارید و یا میخواید گوشی های پایین رده تر سامسونگ مثل a13 خودتون رو با یه گوشی بهتر عوض کنید و یا اینکه ببینید گوشی a24 نسبت به a23 چه تغییراتی داشته و آیا اصلا به نسبت این گوشی اصلا ارزش خرید داره، میتونید با مقایسه گوشی سامسونگ a24 با سامسونگ a23 همراه پویا همراه باشید.

     

    مقایسه طراحی سامسونگ A23 با Samsung A24

    در بخش طراحی و ظاهر دو گوشی تفاوت های زیادی رو با هم دیگه دارند و هر گوشی از زبون طراحی خاص نسل خودش استفاده میکنه. گوشی a23 از طراحی قدیمی تر گوشی های سری a سامسونگ با یه جزیره دوربین بزرگ و برآمده استفاده میکنه اما گوشی a24 به سبک گوشی های نسل جدید سری s و a از یه طراحی یکپارچه و تخت که سنسورهای اون با بدنه ترکیب شدن و بخش مجزایی رو تشکیل نمیدن ساخته شده و به نسبت هم رده ها یه مقداری گرون قیمت تر و با کلاس‌تر به نظر میرسه. تعداد سنسورها هم کاهش پیدا کرده و سه سنور اصلی به صورت عمودی روی بدنه قرار گرفتن. گوشی a23 از یه طراحی نسبتا تخت با یه مقداری خمیدگی در گوشه ها و فریم استفاده میکنه اما گوشی a24 به صورت کاملا تخت با یه مقداری خمیدگی در فریم ساخته شده. هر دو گوشی کاملا پلاستیکی ساخته شدن اما گوشی a23 از یه بدنه براق استفاده میکنه که یه مقداری حس پلاستیک ارزون قیمت میده و هم خیلی راحت کثیف میشه و یه حس نسبتا بد و ارزون قیمتی موقع استفاده به شما دست میده. بدنه گوشی a24 در رنگ های تیره به صورت مات و از پلاستیک با کیفیت بهتری ساخته شده و دیگه خیلی حس ارزون و بی کیفیت بودن نمیده. تنوع رنگ های گوشی a24 هم به نسبت نسل قبل جذاب‌تره.

     

     

     

     

    روی هر دو گوشی از حسگر اثر انگشت روی دکمه پاور استفاده شده که هم دسترسی مناسبی داره و هم سرعت و دقت خوبی در باز کردن گوشی دارند. البته گوشی a23 یه مقداری به خاطر پردازنده ضعیف تر میتونه بعضی وقت ها لگ و باگ بزنه. از بدنه مقاوم در مقابل نفوذ آب و مایعات و یا گواهی IP خاصی خبری نیست که تقریبا برای گوشی های این رده قیمتی مورد خاصی به حساب نمیاد. برای صفحه نمایش گوشی a24 از محافظ پیش فرض خاصی استفاده نشده اما روی نمایشگر a23 گوریلا گلس ۵ قرار گرفته که تا حدودی از افتادن خط و خش روی نمایشگر جلوگیری میکنه ولی برای اینکه خیالتون راحت تر باشه بهتره از گلس محافظ برای هر دو گوشی برای محافظت در مقابل خرد شدن و شکستگی استفاده کنید.

    هر دو گوشی از یه طراحی قدیمی و با حاشیه زیاد برای نمایشگر استفاده میکنن و دوربین سلفی توی یه ناچ قطره ای وسط صفحه قرار گرفته. البته به خاطر کوچیک‌تر بودن نمایشگر گوشی a24 یه مقداری حاشیه زیاد به خصوص از پایین صفحه بیشتر به چشم میاد.

    در مقام مقایسه هر دو گوشی کیفیت ساخت بالا و فوق العاده ای ندارند اما گوشی a24 با استفاده از متریال نسبتا بهتر و یه طراحی که شبیه به نسل جدید گوشی های پرچمدار سامسونگ شده حس یه گوشی میان رده رو به جای اقتصادی به شما میده و در کل گوشی زیباتری به حساب میاد. هر دو گوشی نسبتا خوش دستی هستند ولی اگه طراحی و زیبا بودن گوشی براتون مهمه گوشی a24 میتونه نظر شما رو بیشتر به خودش جلب کنه.

     

    مقایسه صفحه نمایش Samsung A24 با A23

    در این بخش سامسونگ چندتا تغییر اساسی به گوشی a24 داده، یکی اینکه از یه نمایشگر ۶.۵ اینچی استفاده کرده که به نسبت صفحه نمایش گوشی a23 حدود ۰.۱ اینچ کوچیک تره و به جای پنل PLS TFT از یه پنل سوپر امولد با کیفیت و ترکیب رنگ جذاب استفاده میکنه که هم باعث میشه کنتراست تصویر نمایش داده به شما بهتر بشه و هم رنگ های مشکلی عمیق تری بهتون نشون بده. به خاطر تغییر پنل دیگه مشکلات محدودیت زاویه دید وجود نداره. روشنایی نمایشگر هم تقریبا دو برابر شده و به حدود ۱۰۰۰ نیت(به نسبت ۴۵۰ نیت گوشی a23) رسیده که باعث میشه بتونید به راحتی و بدون مشکل خاصی زیر نور آفتاب از گوشی استفاده کنید. نرخ به روز رسانی تغییر خاصی نکرده و سامسونگ از همون نرخ ۹۰ هرتزی برای این گوشی استفاده کرده و هر دو گوشی یه تجربه روون رو به شما میدن و قابلیت استفاده از نرخ به روز رسانی هوشمند برای کاهش مصرف انرژی هم وجود داره.

    در مجموع گوشی a24 با داشتن یه نمایشگر سوپر امولد با جزئیات و ترکیب رنگ خوب و رفرش ریت ۹۰ هرتزی یه تجربه خیلی عالی رو به شما میده که حتی به نسبت گوشی های دیگه در بازه قیمتی خودش نه تنها چیزی کم و کسر نداره بلکه یه تجربه خیلی خوب برای تماشای فیلم و وب گردی به شما میده و به خاطر روشنایی بسیار بالا می تونید به راحتی در محیط های خیلی روشن هم از این گوشی استفاده کنید.

     

     

     

     

    مقایسه باتری سامسونگ A23 و Samsung A24

    دیگه تقریبا استفاده از یه باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی به یه استاندارد توی گوشی های هوشمند تبدیل شده و سامسونگ برای هر دو گوشی a23 و a24 از این باتری استفاده کرده. البته گوشی a24 شاید به خاطر پردازنده و یا شاید بهینه سازی های سامسونگ در حدود ۲۰ درصد مصرف انرژی کمتری داره و میتونه ۲ ۳ ساعتی بیشتر شما رو همراهی کنه. البته هر دو گوشی میتونن در استفاده سنگین یک روز کامل شارژدهی کنن و هر دو شارژدهی بسیار خوب و مناسبی دارند.

    گوشی A23 از آداپتور 25 واتی پشتیبانی میکنه ولی توی جعبه یه آداپتور 15 واتی قرار داره که میتونه توی نیم ساعت حدود 32 درصد باتری رو شارژ کنه و فول شارژ شدنش حدود 1 ساعت و 45 دقیقه زمان میبره. توی جعبه گوشی a24 از آداپتور شارژ خبری نیست ولی با استفاده از آداپتور ۲۴ واتی که پشتیبانی میکنه میتونه توی نیم ساعت حدود ۴۶ درصد باتری رو پرکنه و شارژ کامل حدود یک ساعت ۲۰ دقیقه تا یک ساعت و نیم زمان میبره.

    در مجموع گوشی a24 در این بخش به خاطر شارژدهی بسیار خوب و سرعت شارژ بالاتر میتونه گزینه بهتر باشه البته نداشتن آداپتور داخل باکس محصول یه نقطه ضعف برای گوشی به حساب میاد که دیگه این مورد در گوشی های سامسونگ تبدیل به یه استاندارد شده.

     

    مقایسه دوربین گوشی سامسونگ A23 با A24

    گوشی A23 از چهار تا سنسور 50 مگاپیکسلی اصلی، 5 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 تا 2 مگاپیکسلی ماکرو و تشخیص عمق استفاده میکنه. سنسور اصلی در نور مناسب عکس های خوبی میگیره، جزئیات قابل قبولی در عکس ها دیده میشه و رنگ ها خوبن اما یه مقداری دستکاری شده به نظر میرسن و از واقعیت روشن تر و زنده تر دیده میشن. دوربین اولترا واید به نسبت لنز اصلی جزئیات کمتری داره و کمی نویز پیدا میکنه اما کنتراست و رنگ شبیه دوربین اصلی داره. دوربین ماکرو کاملا فانتزیه و دیتیل خاصی نداره و خیلی نمیتونید با اون عکس های جالبی بگیرید. عکاسی در شب به نسبت نویز زیادی داره که با فعال کردن حالت نایت مود این مشکل کمی برطرف میشه اما جزئیات و دیتیل عکس ها کم میشه و زمان پردازش اونها بیشتر میشه. دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی دیتیل و شارپنس مناسبی داره و مثل لنز اصلی رنگ های اغراق شده و مصنوعی به نظر میرسن. فیلمبرداری دوربین اصلی و سلفی هر دو گوشی با رزولوشن 1080 و 30 فریم انجام میشه. کیفیت فیلم ها مناسبه و شارپنس و رنگ خوبی دارن و به لطف لرزشگیر اپتیکال کیفیت ویدیوهای در حال حرکت خوب و مناسبه.

    سه تا لنز 50 مگاپیکسلی اصلی، 5 مگاپیکسلی اولترا واید و 2 مگاپیکسلی ماکرو برای گوشی a24 استفاده شده که به نسبت گوشی a23 یک لنز تشخیص عمق حذف شده که خیلی تاثیر خاصی در عملکرد کلی این بخش نمیزاره. کیفیت عکاسی در کل تغییر خاصی نکرده و توی نور مناسب عکس هایی با جزئیات خوب و ترکیب رنگ مناسب میگیره که یه مقداری دستکاری نرم افزاری هم توی اونها دیده میشه. عکس های لنز اولترا واید به نسبت لنز اصلی افت کیفیت داره و کمی در گوشه های تصویر به هم ریختگی دیده میشه. لنز ماکرو تقریبا عملکرد فانتزی داره و عکس هایی که ثبت میکنه خیلی جزئيات و ترکیب رنگ مناسبی ندارند. دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسلی یه مقداری به نسبت گوشی a23 جزئیات بیشتری توی عکس ها ثبت میکنه و به نسبت ترکیب رنگ و پردازش قابل قبولی داره. هر دو لنز اصلی و سلفی میتونن با کیفیت ۱۰۸۰ و ۳۰ فریم فیلمبرداری کنند و کیفیت و جزئیات و کنتراست رنگ‌های گرفته شده مناسبه. مثل گوشی a23 از لرزشگیر اپتیکال استفاده میکنه که باعث میشه بتونید ویدیوهای در حال حرکت خوبی با این دوربین ثبت کنید.

    در مجموع به خاطر تغییرات کم در بخش دوربین و استفاده کردن سامسونگ از لنزهای تقریبا یکسان برای هر دو گوشی در این بخش تفاوت خاصی بین دو گوشی وجود نداره و فقط یه مقداری دوربین سلفی گوشی a24 عملکرد بهتری داره ولی در کل تفاوت بین دو گوشی خیلی ملموس و زیاد نیست.

     

    مقایسه قدرت پردازشی سامسونگ A23 با A24

    سامسونگ A23 از تراشه اسنپدراگون 680 با ساختار 6 نانومتری در کنار 64/128 گیگ حافظه ذخیره سازی و 4/6/8 گیگ رم استفاده میکنه که امکان اضافه کردن فضای ذخیره سازی از طریق کارت حافظه مجزا از سیم کارت رو هم دارید. در استفاده معمولی و روزانه بعضی وقت ها یه لگ و کندی داره مخصوصا موقع مولتی تسک سنگین. اگه اهل بازی با گوشی باشید تجربه خیلی بدی با این گوشی نخواهید داشت و میتونید اکثر بازی های روز رو اجرا کنه. البته در بازی هایی مثل کالاف دیوتی و Pubg با جزئیات پایین میتونید فریم مناسبی بگیرید اما اگه مقداری بازی شلوغ بشه افت فریم پیدا میکنه و یا موقع لود کردن بازی یا نقشه بازی یه مقداری لگ میزنه. اگه گرافیک رو بالاتر ببرید افت فریم زیادی پیدا میکنه و تجربه بدی به شما میده. بعد حدود دو سه دست بازی کردن گوشی شروع به داغ شدن میکنه، مخصوصا بغل دوربین و گوشی شروع به کاهش قدرت پردازشی میکنه و خیلی مناسب تجربه طولانی مدت نیست.

    گوشی a24 سامسونگ از تراشه مدیاتک هلیو G99 در کنار ۴/۶/۸ گیگ رم و ۱۲۸ گیگ حافظه ذخیره سازی استفاده میکنه و خبری از نسخه با حافظه کمتر نیست. مثل گوشی a23 می‌تونید از کارت حافظه جانبی مجزا از سیم کارت استفاده کنید تا در صورت نیاز حافظه ذخیره‌سازی گوشی رو افزایش بدید. به خاطر پردازنده گرافیکی قوی‌تر موقع بازی تجربه بهتری به شما میده و توی بازی های کالاف دیوتی یا Pubg میتونید از جزئیات متوسط در کنار فریم ریت قابل قبول استفاده کنید و در کل خیلی لگ و باگ زیادی موقع بازی دیده نمیشه. در استفاده طولانی مدت و بعد از چند دست بازی خیلی دمای گوشی بالا نمیره و بیش از حد داغ نمیکنه. در استفاده معمولی و روزمره مشکل و باگ خاصی دیده نمیشه و یه تجربه نسبتا روون و بدون مشکل به شما میده، البته به شرطی که خیلی سراغ مولتی تسک سنگین با این گوشی نرید.

     

    مقایسه رابط کاربری سامسونگ A24 4G با A23

    گوشی A24 به صورت پیش فرض از اندروید 13 و One UI 5 استفاده میکنه که به نسبت گوشی A23 که به صورت پیش فرض از اندروید 12 و رابط کابری One UI 4.1 استفاده میکنه تجربه به روز تری به شما میده و در حال حاضر هر دو گوشی اندروید ۱۳ و One UI 5 رو پشتیبانی میکنن. از لحاظ امکانات شخصی سازی و تجربه کاربری به خاطر اینکه هر دو از یک رابط کاربری استفاده میکنن تفاوت خاصی بینشون وجود نداره و در این بخش هر دو امکانات خوب و قابل قبولی رو به شما ارائه میدن. هر دو گوشی 2 سال آپدیت های جدید اندروید و 4 سال آپدیت های امنیتی رو دریافت میکنن ولی گوشی a24 به خاطر اینکه گوشی جدیدتریه میتونه مدت زمان بیشتری آپدیت های جدید رو دریافت کنه و به همین خاطر میتونه گزینه مناسب تر و به روزتری باشه.

     

    بین A23 و A24 سامسونگ کدوم گوشی ارزش خرید داره؟

    در مجموع گوشی a24 در همه بخش تونسته پیشرفت مناسبی نسبت به نسل قبلی داشته باشه و فقط در بخش دوربین سامسونگ تغییرات زیادی اعمال نکرده و در بقیه بخش از طراحی و جنس بدنه گرفته تا سخت افزار و باتری تغییرات ملموس و خوبی رو در گوشی a24 ایجاد کرده، مخصوصا در بخش نمایشگر که به جای یه LCD از نمایشگر سوپرامولد با کیفیت و ترکیب رنگ بسیار خوبی استفاده کرده و باعث شده دیگه در این بخش به نسبت گوشی های دیگه ضعف زیادی نداشته باشه و بتونه به خوبی با باقی گوشی های برندهای چینی رقابت کنه. به خاطر جدیدتر بودن پشتیبانی نرم افزاری بیشتری دریافت میکنه و میتونه تجربه نرم افزاری به روزتری به شما بده. در نسخه مشابه با رم و حافظه 4/128 گوشی a24 به خاطر موجودی بیشتر قیمت حدودا ۷.۸ میلیون تومانی داره که به نسبت قیمت ۸.۵ میلیون تومانی گوشی a23 حدود ۷۰۰ هزار تومان ارزون‌تره و حتی اگر هزینه خرید یه آداپتور ۲۵ واتی اصلی رو به گوشی a24 اضافه کنیم تقریبا قیمت هر دو گوشی یکسان میشه و با این وجود خرید گوشی a24 بسیار گزینه منطقی تر و به صرفه تری به حساب میاد. البته گوشی a23 نسخه با رم و حافظه ارزون‌تر 4/64 گیگی هم داره که تو رنج قیمتی ۷ میلیون تومان قرار داره ولی با توجه به امکاناتی که گوشی a24 samsung به شما میده و تفاوت قیمت کم با نسخه حافظه بالاتر گوشی جدیدتر باز هم ارزش خرید بالایی نداره و بهتره سراغ گوشی A24 برید و از امکانات و بهبودهای این گوشی استفاده کنید.

    ارسال نظر