پرفروش ترین های پویا همراه
دسته بندی ها
    Filters
    Preferences
    جستجو

    ساعت هوشمند اپل

    ساعت هوشمند اپل

    اپل واچ

    چند سالی میشه که ساعت های هوشمند خیلی هوادار پیدا کرده است .

    ساعت های هوشمند به ابزار های خیلی مهمی تبدیل شدن و کاربران خیلی زیادی را جذب کرده .

    در این میان اپل واچ توانسته جایگاه بهترین و پر فروش ترین ساعت هوشمند دنیا را به خود اختصاص دهد .

     

    اولین ساعت‌ هوشمند را شرکت‌ سیکو در سال ۱۹۹۸ به نام Ruputer روانه بازار کرد. سال‌ها طول کشید که این ساعت‌ها به عنوان ابزار جانبی رسمی شناخته شوند چرا که در ابتدا صفحه‌های بزرگی داشتند و البته غیر از اتصال به گوشی از طریق بلوتوث که امکان نمایش پیام‌های دریافتی و تماس را داشتند، از امکان دیگری برخوردار نبودند.

    با این حال و پس از گذشت سال‌ها و تغییراتی که در این ابزارها به وجود آمد حالا شاهد عرضه‌ی ساعت‌هایی هستیم که نه تنها امکانات فوق‌العاده‌ای دارند و از سیم‌کارت و حافظه بهره می‌برند، بلکه به ابزار مهمی برای کاربران تبدیل شده‌اند.

     

    اولین تولید اپل واچ:

    اپل از سال ۲۰۱۴ تولید ساعت‌های هوشمندش را آغاز کرد و در همان سال که نخستین تجربه‌اش از ساخت ساعت هوشمند بود ۶ مدل ساعت روانه بازار کرد که شامل سه مدل زنانه و سه مدل مردانه بود و به ترتیب با نام‌های اپل واچ اسپرت ۳۸ میلی‌متری ویژه‌ی خانم‌ها و ۴۲ میلی‌متری ویژه‌ی آقایان، اپل واچ ۳۸ و ۴۲ میلیمتری و اپل واچ ادیشن ۳۸ و ۴۲ میلی‌متری راهی بازار شدند؛ همه این دستگاه‌ها ۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی و ۵۱۲ مگابایت رم داشتند و قیمت آنها از ۲۵۰ تا ۱۳۰۰ یورو متغیر بود.

     

    ساعت هوشمند اپل واچ سری یک و سری دو

    سال ۲۰۱۶ یعنی دو سال بعد از ساخت نخستین ساعت‌، اپل ۸ مدل ساعت شامل سری یک و دو با هم روانه بازار کرد. این ساعت‌ها با نام‌های اپل واچ سری یک آلومینیوم ۳۸ میلی‌متری و اپل واچ سری ۲ آلومینیوم ۳۸ میلیمتری و به همین ترتیب اپل واچ سری یک آلومینیوم ۴۲ میلیمتری و اپل واچ سری دو آلومینیوم ۴۲ میلیمتری، اپل واچ سری دو ۳۸ و ۴۲ میلیمتری، اپل واچ سری دو ۳۸ و ۴۲ میلیمتری ادیشن راهی بازار شدند.

    مزیت سری دوم نسبت به سری اول این بود که پردازنده این ساعت‌ها قوی‌تر شد؛ یعنی اپل در سری اول از چیپ‌ست ۲۸ نانومتری Apple S1P استفاده کرد، اما سری دوم را به چیپ‌ست ۱۶ نانومتری Apple S2 مجهز کرد. همچنین پردازنده از Cortex-A7 ۵۲۰مگاهرتزی در سری اول به ۷۸۰ مگاهرتزی ارتقا پیدا کرد. البته قیمت سری اول ۲۷۰ یورو و سری دوم ۴۲۰ یورو اعلام شد.

    با این حال در نسخه‌های آلومینیوم سری اول و دوم نمایشگر از ۱.۵ اینچ به ۱.۶۵اینچ می‌رسد و در نسخه‌های معمولی سری دو قیمت به ۶۵۰ تا ۷۰۰ یورو می‌رسد و در نسخه‌های ادیشن قیمت تا ۱۵۰۰ یورو افزایش می‌یابد.

     

    ساعت هوشمند اپل سری سه

    اما در سال ۲۰۱۷ اپل در ساعت‌های هوشمندش تغییرات بزرگ‌تری اعمال می‌کند؛ این سری از ساعت‌های هوشمند اپل با نام اپل واچ سری ۳ به سیم‌کارت مجهز می‌شوند و از سوی دیگر فقط سه مدل به بازار می‌فرستد که به این ترتیب دیگر شاهد دو نسخه‌ی زنانه و مردانه در ساعت‌هایش نیستیم یعنی فقط یک نسخه استاندارد از هر مدل با تنوع رنگی و جنسی در بندهای ساعت؛ بنابراین خانم‌ها و آقایان بر اساس سلیقه می‌توانند همان ساعت را با بندهای متفاوت سفارش بدهند.

    در این نسخه نمایشگر همان ۱.۶۵ اینچی است، اما چیپ‌ست به Apple S3 تغییر کرده و البته باتری هم نسبت به نسل‌های قبل کمی بزرگ‌تر شده است.

    پشتیبانی از شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، ضربان سنج قلب و فشار سنج از ویژ‌گی‌های اپل واچ سری ۳ است.

    به ترتیب قیمت این سری ۴۸۰ یورو، ۷۰۰ و ۱۴۵۰ یورو برای نسخه‌های آلومینیوم، معمولی و ادیشن متغییر است.

    ساعت هوشمند اپل سری چهار

    سال ۲۰۱۸ اپل فقط دو مدل اپل واچ تولید کرد و با نام اپل واچ سری ۴ معرفی شدند؛ در این سری اپل نسخه‌ی ادیشن را حذف کرد و علاوه بر چیپ‌ست اختصاصی Apple S4، حافظه‌ی داخلی و رم را نیز افزایش داد؛ در این نسخه از ساعت‌های هوشمند اپل، شاهد ارتقای حافظه به ۱۶ گیگابایت و رم یک گیگابایتی هستیم.

    همچنین نمایشگر بزرگ‌تر شده و به ۱.۷۸ اینچ رسیده است. در این نسخه قابلیت تشخیص زمین خوردن، هشدار افت شدید ضربان قلب و قابلیت نمایش نوار قلب وجود دارد.

    قیمت نسخه‌ی آلومینیوم و معمولی این ساعت به ترتیب ۴۳۰ و ۷۰۰ یورو اعلام شد.

     

    ساعت هوشمند اپل سری پنج

    در سال ۲۰۱۹ اپل دوباره سه مدل از اپل واچ سری ۵ ساخت و نسخه‌ی ادیشن را که در سری ۴ حذف کرده بود، دوباره تولید کرد.

    در این نسخه نمایشگر همان ۱.۷۸ اینچ است، اما پردازنده قوی‌تر شده و حافظه‌ی داخلی هم از ۱۶ به ۳۲ گیگابایت رسیده است.

    در این سری شاهد قابلیت‌هایی مثل شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، ضربان سنج قلب،‌ فشارسنج، قطب‌نما، پشتیبانی دستیار صوتی از حالت گفتگو و زبان محاوره هستیم.

    اما اپل قیمت نسخه‌ی ادیشن را به ۸۵۰ یورو کاهش داده است و نسخه‌ی آلومینیوم و معمولی هم به ترتیب ۴۵۰ و ۷۵۰ یورو قیمت دارند.

     

    ساعت هوشمند اپل سری شش

    سال ۲۰۲۰ اپل اقدام جالبی انجام داد؛ علاوه بر سه نسخه‌‌ی اپل واچ سری ۶، آلومینیوم و ادیشن، نسخه‌ی ارزان‌قیمتی از این ساعت هوشمند با نام اپل واچ SE تولید کرد که از همه‌ی ویژگی‌های نسخه‌‌های دیگر پشتیبانی می‌کند اما قیمت ۲۹۰ یورویی دارد. دقیقا مثل گوشی آیفون SE 2020 که با قیمت زیر ۴۹۹ دلار راهی بازار شد.

    اپل در این سری از ساعت‌های هوشمندش غیر از پردازنده و چیپ‌ست تغییر دیگری اعمال نکرده است؛ البته باید به ویژگی‌های سنجش سلامتی اشاره کنیم که در این سری حسگر هشدار افتادن، سنجش اکسیژن خون، حسگر ضربان قلب، قطب ‌نما، ارتفاع ‌سنج،‌ افت و افزایش بیش از حد ضربان قلب، هشدار ریتم نامرتب ضربان قلب، پشتیبانی از ECG و تماس اضطراری به قابلیت‌های ساعت اضافه شده است.

     

    ساعت هوشمند اپل سری SE

    اپل واچ SE به‌عنوان یک مدل اقتصادی از ساعت‌های هوشمند اپل و معرفی اما قابلیت‌های آن بیش از قیمتی است که برای آن خواهید پرداخت. سری SE از همان نمایشگری استفاده می‌کند که در اپل واچ ۶ وجود دارد. در بخش قابلیت‌های مربوط به سلامت، اپل واچ SE دارای حسگر تشخیص ضربان قلب است. حلقه‌های فعالیت یا همان Activity Rings اطلاعات مربوط به فعالیت‌های روزانه کاربر را مانیتور کرده و به او نمایش می‌دهد تا دید خوبی نسبت به وضعیت فعالیت روزانه وی داده و کاربر را به فعالیت بیشتر تشویق کند.

    علاوه بر قابلیت‌های مربوط به سلامت، اپل واچ SE قادر به نمایش نوتیفیکیشن‌ها بوده و امکان پاسخ‌دهی به تماس‌ها را نیز دارد. همچنین می‌توانید از آن برای ارسال پیام متنی و یا کار با دستیار هوشمند Siri استفاده کنید. اپل واچ سری SE تا عمق ۵۰ متر ضدآب است. به‌این‌ترتیب می‌توانید با خیال آسوده از آن در استخر و ... استفاده کنید. همچنین حافظه داخلی دستگاه نیز همانند اپل واچ سری ۶ برابر با ۳۲ گیگابایت است که برای نصب اپلیکیشن‌ها مختلف و ... بسیار مناسب خواهد بود.

    ساعت هوشمند اپل سری هفت

    طبق پرونده‌های FCC، مدل‌های اپل واچ سری ۷ مجهز به ماژول جدیدی هستند که انتقال داده‌های بی‌سیم ۶۰.۵ گیگاهرتز را به ارمغان می‌آورد. بااین‌حال، ممکن است فعلاً این قابلیت فقط برای استفاده کارمندان اپل محفوظ باشد.

    اپل واچ سری ۷ جدیدترین ساعت هوشمند کوپرتینویی‌ها محسوب می‌شود که اخیرا در رویداد کالیفورنیا استریمینگ رونمایی شد. ساعت مذکور بهبودهای درخورتوجهی را به‌خصوص در نمای جلویی دستگاه تجربه می‌کند و اکنون به یک نمایشگر بزرگ‌تر با فناوری جدید لمینت مجهز شده است. بااین‌حال، قابلیت‌های جدید به اینجا ختم نمی‌شود؛ چراکه گزارش کمیسیون فدرال ارتباطات ایالت متحده آمریکا (FCC) نشان می‌دهد که اپل واچ سری ۷ دارای یک ماژول بی‌سیم ۶۰.۵ گیگاهرتز برای انتقال سریع اطلاعات است.

    مستندات پرونده‌ی مذکور از آن حکایت دارد که که ماژول ۶۰.۵ گیگاهرتز تنها زمانی فعال می‌شود که اپل واچ روی یک داک مغناطیسی اختصاصی با ماژول مربوطه قرار گیرد؛ اما این داک احتمالاً تنها برای استفاده کارمندان اپل طراحی شده است. به‌عنوان مثال، ممکن است فروشگاه‌های اپل از داک برای بازیابی بی‌سیم ساعت اپل استفاده کنند و در این صورت، استفاده از پدهای پوگو (درگاه دندانه‌دار) برای اتصال فیزیکی و بدون نیاز به درگاه استاندارد در اپل واچ جدید در هاله‌ای از ابهام است.طبق اسناد موجود، داک دارای شماره مدل A2687 است و از پورت USB-C تغذیه می‌کند که اولین بار توسط بلاین کرتیس و تام اومالی، تحلیلگران بارکلیز مشاهده شد.

    دلیل اینکه امسال اپل در مورد پردازنده‌ی اپل‌ واچ سری ۷ توضیح نداد این است که تراشه‌ی این محصول دقیقا همان تراشه‌ی اپل‌ واچ سری ۶ است. حتی شماره‌ی مدل این پردازنده در نسل جدید ساعت هوشمند اپل تغییر نکرده است و فقط شاسی این بخش با نسل قبل کمی تفاوت دارد.

     

    استفاده نکردن از پردازنده‌ی جدید، با در نظر گرفتن تغییر ابعاد شاسی و استفاده از صفحه‌نمایش رتینای جدید در اپل‌ واچ سری ۷ که حدود ۲۰ درصد نسبت به نمایشگر نسل قبلی این محصول بزرگ‌تر شده است، کمی غیر عادی به‌ نظر می‌رسد. اپل‌ واچ ۷ بادوام‌ترین ساعت مچی تولیدشده توسط کوپرتینویی‌ها است. بنا به اعلام اپل، کریستال مورد استفاده در جلوی این ساعت، مقاومت بسیار بالایی دارد. نسل جدید ساعت‌های هوشمند اپل گواهی IP6X دارد و بنابراین در برابر نفوذ آب مقاوم است.

    تغییر دیگر اپل‌ واچ ۷ نسبت به سری ۶ این محصول، افزایش ۳۳ درصدی سرعت شارژ است. اپل اعلام کرده این محصول با بهره بردن از کابل مغناطیسی یواس‌بی سی جدید که از شارژ سریع هم پشتیبانی می‌کند، در ۴۵ دقیقه حدود ۸۰ درصد شارژ می‌شود.

    دلیل اینکه چرا اپل در اپل‌ واچ سری ۷ همچنان از تراشه‌ی S6 استفاده کرده است هنوز مشخص نیست؛ اما چنین تصمیمی برای یک محصول پرچم‌دار بی‌سابقه است. اپل معمولا با معرفی مدل جدید ساعت هوشمند خود، از نسل جدید تراشه‌ی پردازشی سری اس نیز رونمایی می‌کند. البته این شرکت گاهی از نسخه‌ی قدیمی‌تر پردازنده‌های پرچم‌دار خود در محصولات پایین‌رده‌ استفاده می‌کند؛ به‌عنوان مثال کوپرتینویی‌ها قبلاً از این استراتژی در تولید آیفون و آیپد استفاده کرده‌اند.

    ساعت‌های هوشمند اپل از سری لوازم جانبی جذاب و پرکاربردی هستند که همواره طرفداران اپل برای رونمایی از آن‌ در کنار سایر دستگاه‌های اپل انتظار می‌کشند. اپل سری 7 ساعت‌های هوشمند خود را در دو سایز 41 میلی‌متر و 45 میلی‌متر به بازار روانه می‌کند. این ساعت هوشمند نسبت به ساعت‌های هوشمند سری قبل اپل با صفحه‌نمایش خمیده ارائه شده‌است. همچنین حاشیه‌ها نسبت به سری قبل کمتر خواهد بود. اپل ساعت هوشمند سری 7 خود را در رنگ‌های سبز، آبی، قرمز، مشکی و استارلایت (starlight) ارائه کرده‌است. جنس بدنه کماکان آلومینیوم است. در این ساعت ویژگی‌های منحصربه‌فردی همچون سنسور اندازه‌گیری اکسیژن خون و برنامه سلامت ECG وجود دارد. اپل واج سری 7 صفحه نمایش لمسی خازنی دارد. صفحه نمایش این ساعت هوشمند OLED بوده و در برابر ترک خوردگی و گرد و غبار مقاوم است. عملکرد باتری این ساعت هوشمند 18 ساعت خواهد بود. این باتری نسبت به نسل قبل ساعت هوشمند در حدود 33 درصد بهبود پیدا کرده است و تنها 45 دقیقه تا شارژ 80 درصد ساعت هوشمندتان فاصله زمانی وجود دارد. نور صفحه نمایش در سری جدید اپل‌واچ در حدود 70 درصد بهبود پیدا کرده‌است.

     

    یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌های مدل 41 میلی‌متر و 45 میلی‌متر، ابعاد و رزولوشن در نظر گرفته شده برای صفحه‌نمایش است. مدل 45 میلی‌متر به صفحه‌نمایش 1.9 اینچ با رزولوشن 484×396 پیکسل از نوع Retina LTPO OLED مجهز شده است. حضور محافظ صفحه‌  Sapphire crystal glass با‌کیفیت این بار 50 درصد ضخیم‌تر از نسل قبلی است و همین امر سبب شده تا در شرایط متنوع و حتی شرایط سخت، از آسیب رسیدن به صفحه‌نمایش به‌خوبی محافظت کند. میزان رزولوشن به‌همراه نوع پنل و البته توانایی نمایش 326 پیکسل در هر اینچ، نشان از آن دارد که این ساعت هوشمند به صفحه‌نمایش بسیار با‌کیفیت و البته مقاومی مجهز شده است. اپل این بار خمیدگی‌هایی را در قسمت کناری صفحه‌نمایش در نظر گرفته است که کمک شایانی به هرچه زیبا‌تر شدن این گجت هوشمند پوشیدنی کرده است. واچ فیس‌‌های (watch face) های جدید هم با توجه به خمیدگی‌های کناری صفحه‌نمایش برای این ساعت هوشمند در نظر گرفته شده است. جالب است که بدانید صفحه‌نمایش در نظر گرفته شده توانایی ارائه حداکثر روشنایی 1000 نیت (شمع در متر مربع) را هم دارد. این بدان معناست که در شرایط نوری متنوع و حتی زیر تابش مستقیم نور خورشید، شاهد وضوح تصویر بسیار با‌کیفیتی از این صفحه‌نمایش خواهید بود.

     

    شرکت پویا همراه آرمان سعی کرد دراین مقاله تمامی اطلاعات ساعت هوشمند اپل را در اختیار شما قرار دهد.

    امیدوارم اطلاعات  مفیدی در اختیار شما قرار داده باشیم.

     

     

     

     

     

     

    نظرات
    1400/11/22 09:21
    عالی
    1400/11/22 09:22
    خفن
    1400/11/22 09:22
    عشق
    1400/11/22 09:22
    قفلم
    1400/11/22 09:22
    قشنگ
    1400/11/22 09:22
    ساعت
    1400/11/22 09:23
    خیلی خفنه
    1400/11/22 09:23
    عشقین
    1400/11/22 09:23
    لایک
    1400/11/22 09:23
    اینطوریه😍
    1400/11/24 06:59
    لایک😍
    1400/11/24 06:59
    عشقه
    1400/11/24 13:54
    عالی
    1400/11/24 13:54
    عشقه من
    خاص
    1400/11/24 13:54
    بسیار زیبا و با کیفیت و عالی
    1400/11/24 13:55
    قشنگ و شیک
    1400/11/24 14:41
    شیک و جذاب
    1400/11/24 14:41
    نامبروان
    1400/11/24 15:40
    دارای حسگر هستند و ضربان قلب را تشخیص نیدهد و بسیار مقاوم و کیفیت بالا ست
    ارسال نظر