پرفروش ترین های پویا همراه
دسته بندی ها
    Filters
    Preferences
    جستجو

    در رویداد اپل چه گذشت؟

    در رویداد اپل چه گذشت؟

    بالاخره از دست کابل لایتنینگ آیفون و خواهش و تمنا از دوست و آشنا برای گرفتن شارژر اپل تو مسافرت و غیره خلاص شدیم. مهمترین خبری که توی جدیدترین رویداد اپل برای رونمایی آیفون ۱۵ به طرفدارای این برند خفن بازار داده شد! به غیر از این ویژگی، اپل واسه سری آیفون ۱۵ یه کم خلاقیتش رو بیشتر کرده و اگه مدل پرو این سری رو بخرین، قراره یه فریم تیتانیومی باحال هم جای اون فریم براق قبلی رو بگیره و هم یه گوشی خوش دست تر داشته باشید هم مقاومتش بیشتر بشه. در کنار این سری پرچمدار مورد انتظار اپل، چند تا محصول خفن دیگه هم معرفی شدن که اگه تا آخر همراه پویا همراه  باشین، با همشون آشنا میشین.

     

    رونمایی آیفون 15 با درگاه USB-C

    درگاه USB-C از سال ۲۰۱۴ معرفی شد و برای انتقال داده و یا شارژ دستگاه سرعت خیلی بالاتری نسبت به درگاه لایتنینگ که یه چیزی تو مایه های پورت USB 2.0 هست، داره؛ اما اپل برخلاف بقیه برندهای مطرح بازار، توی محصولای گل سر سبد برندش مثل آیفون ها، اصلا از پورت لایتنینگ استفاده می کرد و یه مقاومت عجیبی نسبت به جایگزین کردن این پورت با درگاه USB-C داشت که البته با فشار اروپا، قال این قضیه هم کنده شد و از این به بعد، همه محصولات جدید اپل از جمله سری آیفون ۱۵، فقط درگاه USB-C دارند و قرار نیست واسه یه شارژر آیفون اینقدر در به دری بکشیم!

    توی رویداد رونمایی آیفون ۱۵ که دیروز، یعنی ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۳ (۲۱ شهریور ۱۴۰۲) برگزار شد؛ اپل اعلام کرد که هر ۴ مدل سری آیفون ۱۵ با درگاه USB-C به بازار عرضه می شن که البته این پورت در مدل های آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس، سرعت انتقال داده مشابه با درگاه لایتنینگ و حدود ۴۸۰ مگابایت بر ثانیه اس اما برای مدل های آیفون ۱۵ پرو و پرومکس، به وسیله کابل مخصوصی که البته مثل همیشه باید جدا خریداری بشه! (سلام بر سر گردنه!!!)، میتونه تا سرعت ۱۰ گیگابایت بر ثانیه رو هم بهتون بده و البته، خبری هم از تاندربولت توی مدل پرو و پرو مکس نیست و همون USB-C خالی رو هم که میده، دیگه خیلی لطف کرده!!!

    خداحافظی با ناچ در تمام مدل های سری آیفون ۱۵

    اپل امسال دست و دلباز شده و اینجور که توی رویداد رونمایی آیفون ۱۵ گفت، ویژگی داینامیک آیلند که سال قبل فقط واسه مدل پرو و پرومکس آیفون ۱۴ به کار برده بود رو توی مدل های آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس هم استفاده کرده و دیگه خبری از ناچ توی این مدل ها نیست. داینامیک آیلند یا جزیره پویا، یه ویژگی باحال توی مدل پرو و پرو مکس آیفون ۱۴ بود که ویژگی های جالبی مثل دیدن برنامه های اجرا شده در پس زمینه گوشی و دسترسی سریع تر به این برنامه ها یا نشون دادن دیوایس هایی که به گوشی وصل شدن رو در اختیارتون میذاره و در کل چیز باحالیه و از حالا به بعد، دیگه قرار نیست برای داشتن این ویژگی، کلی پول بابت خریدن مدل های پرو و پرو مکس آیفون ۱۵ بدین و با همون مدل های معمولی هم کار راه میفته.

     

     

    تراشه A17 Pro؛ غول پردازشی در آیفون ۱۵ و ۱۵ پرو مکس

    پردازنده هایی که توی گوشی های آیفون استفاده می شن، همیشه یه سر و گردن از تراشه های توی بازار حتی از برندهای خفنی مثل کوالکام بالاترن و حالا هم توی دو مدل پرو و پرومکس سری آیفون ۱۵، جدیدترین تراشه این برند استفاده شده. بر اساس اطلاعاتی که توی رویداد رونمایی آیفون ۱۵ گفته شد؛ تراشه A17 Pro یه چیپست ۳ نانومتری با ۶ هسته پردازشی و گرافیک حرفه ای هست که قراره خوراک گیمرها باشه و بازی های سنگینی مثل Assassin’s Creed Mirage یا Resident Evil 4 رو مثل هلو بیاره بالا!

     

    این غول تراشه موبایلی که اپل تولید کرده، با ۶ تا هسته پردازشی، ۱۰ درصد تو بخش CPU و ۲۰ درصد تو بخش GPU (گرافیک)، سریع تر از نسل قبلی خودشه و به لطف موتور عصبی (Neural Engine) قدرتمندی که داره، میتونه ۳۵ تریلیون عملیات رو در هر ثانیه انجام بده و توی این زمینه، دو برابر عملکرد سریع تر و بهتری نسبت به نسل قبلی داره!

    بهبود قابل توجه دوربین های سری آیفون ۱۵

    خبر دیگه ای که توی رویداد رونمایی آیفون ۱۵ پخش شد این بود که اپل برای هر ۴ مدل این سری، یه تغییراتی رو توی بخش دوربین داده که کیفیت عکسبرداری و فیلمبرداری با این گوشی هارو خیلی بهتر از سری آیفون ۱۴ می کنه.آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس، هر مجهز به دوربین ۴۸ مگاپیکسلی شدن که زوم اپتیکال ۱ و ۲ برابری رو در اختیارتون میذاره و با دوربین ۱۲ مگاپیکسلیش هم میتونین عکاسی پرتره انجام بدین.

    برای مدل های پرو و پرومکس سری آیفون ۱۵ هم از دوربین ۴۸ مگاپیکسلی استفاده شده که البته به خاطر تغییر سنسور سونی به یه سنسور بهتر و باکیفیت تر، عملکردش توی عکاسی با نور کم خیلی بهتر شده و جزئیات رو با دقت زیادی ثبت می کنه و میتونین عکسای HEIF یا ProRAW رو با رنگ و جزئیات خیلی بهتر و رزولوشن ۴ برابر بیشتر از سنسور قبلی که توی مدل های پرو و پرومکس آیفون ۱۴ به کار رفته بود، ثبت کنین و حالشو ببرین

     

     

    دوربین های تله فوتو توی آیفون ۱۵ پرو و پرومکس هم یه تکون اساسی خورده و قراره زوم ۳ برابری توی مدل پرو و ۵ برابری توی مدل پرومکس رو بهتون بده که زوم ۵ برابری رو برای اولین بار روی دوربین تله فوتو زده و بی صبرانه منتظریم ببینیم چه تصاویر خفنی رو میتونیم باهاش بگیریم. اپل توی رونمایی آیفون ۱۵، یه گریزی هم به اپل ویژن پرو زد و گویا این گجت عجیب و غریب و البته با حال اپل رو میتونین به دوربین اصلی و اولترا واید آیفون ۱۵ پرو و پرومکس وصل کنین و باهاشون ویدیو سه بعدی ضبط کنین و بعدا این ویدیو هارو هم همونجوری ببنین که به نظرم باید ویژگی خیلی جالبی باشه که البته جدید هم هست و خوب کنجکاویمون واسه امتحان کردنش زیادتره.

    دکمه اکشن و فریم تیتانیومی؛ خبر داغ دیگر رویداد رونمایی آیفون ۱۵

    مدل های پرو و پرو مکس، غول سری آیفون محسوب میشن و همیشه ویژگی هاشون یه جورایی گل سر سبد تلاش یک ساله اپل برای معرفی سری جدید این محصوله و حالا توی سری آیفون ۱۵، علاوه بر اون ویژگی های جالب، اپل ۲ تا کار باحال دیگه هم انجام داده. اول اسلایدر میوت رو توی این دو مدل حذف کرده و به جای از دکمه اکشن (Action Button) استفاده کرده که قبلا توی اپل واچ مدل اولترا دیده بودیم. این دکمه، قراره یه سری قابلیت ها مثل سایلنت کردن گوشی، چراغ قوه، ترجمه، ذره بین و اینجور چیزا رو خیلی سریع تر در اختیارتون بذاره. کار دومی که اپل توی رونمایی آیفون ۱۵ در موردش گفت، این بود که دیگه فریم دو مدل آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس از جنس فولاد ضد زنگ نیست و اپل اومده یه آلیاژی از جنس آلومینیوم ۱۰۰ خالص و تیتانیوم درست کرده که هم مقاومت بهتری داره؛ هم ظاهرش مات تره و هم اینکه برای باز کردن گوشی و تعویض در پشت، تعمیرکار محترم دیگه قرار نیست اون همه عذاب بکشه!

     

     

     

     

     

    معرفی اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲

    گجت های اپل هم به اندازه سری آیفون، جذابن و نمیشه که از آیفون بگیم و از اون نگیم! اپل واچ سری ۹، طراحی خیلی متفاوتی از نسل قبلی نداره اما تراشه ای که توی این محصول استفاده شده، پردازنده S9 هست که ۲ هسته و ۵.۶ میلیارد ترانزیستور داره و با موتور عصبی جدیدش، ۳۰ درصد سریع تر از تراشه S8 هست که توی اپل واچ سری ۸ داشتیم. از لحاظ قابلیت هاش توی بخش های مختلف مثل سنسور سنجش اکسیژن خون و…، چیز خاصی اضافه تر از اپل واچ سری ۸ نداره اما روشنایی نمایشگرش به ۲۰۰۰ نیت رسیده و یه نمایشگر خیلی باکیفیت تر از نسل قبلی رو قراره ببینیم.

    اونجوری که توی رویداد رونمایی آیفون ۱۵ دیدیم، همین نسخه برای اپل واچ اولترا ۲ هم تکرار شده و به جز افزایش ۵۰ درصدی روشنایی نمایشگر و رسیدنش به ۳۰۰۰ نیت و اضافه شدن تراشه S9 SiP، تغییر چندانی رو نسبت به نسل قبل این گجت شاهد نبودیم البته به غیر از یکی دو مورد که به نظرم میتونن ویژگی های باحالی باشن.

     

     

    اپل اومده توی اپل واچ اولترا ۲، یه ژست حرکتی جدید اضافه کرده و اگه زمانی که این گجت رو پوشیدین، انگشت اشاره و شصت دستتون رو به هم بزنین، میتونین موسیقی یا تماس رو قطع و وصل کنین یا آلارمی که تنظیم کردین رو به تعویض بندازین؛ باحاله؟ نه؟ حالا ادامشو گوش کن. اگه اهل شنا و غواصی باشین، اپل واچ اولترای جدید، اطلاعات مربوط به اینکه حداکثر عمقی که شنا کردین چقدر بوده یا چند بار شیرجه زدین توی آب یا کلا چقدر شنا کردین رو هم واستون ثبت می کنه یا حتی ضربان قلبتون رو هم زیر آب چک می کنه و اگه مشکلی قراره پیش بیاد، قبلش بهتون اطلاع میده!

    جمع بندی

    خدایی ارزشش رو داشت که یک سال صبر کنیم و ببینیم اپل واسه رونمایی آیفون ۱۵ و بقیه محصولاتش چی تو چنته داره. جدا از چیزایی مثل نسخه های آزمایشی جدید سیستم عامل های اپل که بعد از کنفرانس مطبوعاتی هر سالش اعلام میشه، امسال با تغییرات بهتری مثل اضافه شدن درگاه USB-C به آیفون ۱۵ و بقیه محصولات مهم اپل، تغییر جنس فریم گوشی توی مدل های پرو و پرومکس آیفون ۱۵، بهتر شدن کیفیت دوربین توی همه مدل های آیفون ۱۵، معرفی تراشه خفن و قوی A17 Pro و اضافه شدن تراشه های قوی تر توی اپل واچ سری ۹ و اپل واچ اولترا ۲ و البته افزایش روشنایی و کیفیت نمایشگر این دو تا گجت روبرو شدیم. البته شیرینی اینهمه خبر خوبی که اپل توی رویداد رونمایی آیفون ۱۵ بهمون داد، با خبر رجیستر نشدن آیفون ۱۴ و ۱۵ و جلوگیری از ورود این پرچمدار جدید اپل یه مقدار تلخ شد ولی امیدواریم که یه تغییراتی داده بشه و ما هم بتونیم با این محصولای جدید اپل کار کنیم. مرسی که تا اینجا اومدین و خبرای رویداد رو خوندین. اگه نظرتون رو هم در مورد آیفون ۱۵ و بقیه چیزایی که دیشب معرفی شد برامون بنویسین که حسابی خوشحال میشیم.

    ارسال نظر