پرفروش ترین های پویا همراه
دسته بندی ها
    Filters
    Preferences
    جستجو

    درباره‌ی آیفون SE 4 چه می‌دانیم؟

    درباره‌ی آیفون SE 4 چه می‌دانیم؟

    بعد از معرفی سری آیفون ۱۵، حالا آیفون SE 4 در مرکز توجهات قرار گرفته و تعداد شایعات مربوط به این گوشی رو به افزایش است. در چند سال گذشته اپل برای نسل‌های جدید این گوشی، فقط سخت‌افزار را بهتر کرده و توجهی به ظاهر آن نشان نداده است. اما به نظر می‌رسد آیفون SE 4 قرار است با تغییرات و تحولات گسترده‌ای روبرو شود و در این مطلب به هر آنچه از این گوشی می‌دانیم، می‌پردازیم.

     

    تاریخ عرضه

    در سال ۲۰۲۳ که بدون شک قرار نیست روبرو شویم و برخی افشاگران احتمال عرضه‌ی آن در سال ۲۰۲۴ را مطرح کرده‌اند. اما از سوی دیگر، باید به اظهارات مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل؛ اشاره کنیم که مدعی است حتی در سال ۲۰۲۵ هم اپل از این گوشی رونمایی نمی‌کند. بنابراین به نظر می‌رسد در بهترین حالت شاید در سال ۲۰۲۵ معرفی شود و البته احتمال معرفی آن در سال ۲۰۲۶ هم وجود دارد.

     

     se 4

    قیمت

    آیفون SE 2 با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه شد و اپل برای نسل بعدی این گوشی، قیمت ۴۲۹ دلار را تعیین کرد. با توجه به اینکه قرار است آیفون SE 4 با تغییرات زیادی روبرو شود، پس بدون شک قیمت این گوشی بیشتر از نسل قبلی خود خواهد بود. طبق برخی تخمین‌های انجام شده، احتمالا اپل برای این گوشی قیمتی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ دلار در نظر گرفته است که البته طبیعتا هنوز نمی‌توانیم در این زمینه با قاطعیت صحبت کنیم.

     

     se 4

      

    طراحی و نمایشگر

    حالا باید به سراغ ویژگی‌های احتمالی مربوط به طراحی و نمایشگر این گوشی برویم. اول از همه باید بگوییم که در این گوشی دیگر خبری از دکمه‌ی هوم نخواهد بود. همچنین این گوشی قرار است به جای نمایشگر LCD، از نمایشگر OLED استفاده کند. به طور مشخص، نمایشگر ۶.۱ اینچی این گوشی تفاوت زیادی نسبت به نمایشگر آیفون ۱۴ نخواهد داشت.

    با توجه به اینکه اتحادیه اروپا استفاده از پورت USB-C را اجباری کرده، پس اپل برای این گوشی هم چاره‌ای جز استفاده از پورت USB-C نخواهد داشت. البته طبیعتا این پورت مانند مدل‌های استاندارد آیفون ۱۵ از استاندارد USB 2.0 پشتیبانی می‌کند و خبری از استاندارد USB 3.0 نخواهد بود.

     

     رندر آیفون SE 4

     

    اپل بعد از چند سال استفاده از طراحی تکراری برای سری آیفون SE، برای نسل چهارم این گوشی می‌خواهد از طراحی جدیدی استفاده کند. بنابراین روی هم رفته، این گوشی از نظر ظاهری شباهت زیادی به آیفون ۱۴ خواهد داشت. با توجه به استفاده از ناچ، با فیس آی‌دی هم روبرو می‌شویم. البته متاسفانه در پنل پشتی قرار است فقط یک دوربین تعبیه شود تا این گوشی از نظر ظاهری، تمایز زیادی نسبت به مدل‌های پرچم‌دار داشته باشد.  

    چیپست 

    se4 

     

    یکی از مهم‌ترین جذابیت‌های گوشی سری آیفون SE، استفاده از چیپست قدرتمند در یک گوشی خوش‌قیمت است. آیفون SE 3 در سال ۲۰۲۲ با چیپست A15 عرضه شد که این چیپست یک سال قبلتر معرفی شده بود. جدیدترین چیپست موبایل اپل، A17 پرو نام دارد که در مدل‌های پرو آیفون ۱۵ تعبیه شده است. این اولین باری است که اپل از پسوند پرو برای چیپست موبایل خود استفاده می‌کند و این یعنی ممکن است نسخه‌ی استاندارد چیپست A17 هم ارائه شود.

    بر اساس برخی گزارش‌های مطرح شده، اپل قصد دارد سال آینده برای مدل‌های استاندارد آیفون ۱۶، به جای استفاده از چیپست تکراری، از چیپست جدید و البته ضعیف‌تر نسبت به چیپست مدل‌های پرو آیفون ۱۶ استفاده کند. با توجه به اینکه برخی گزارش‌ها از احتمال عرضه‌ی این گوشی در سال ۲۰۲۶ خبر می‌دهند، در این صورت ممکن است از چیپست A18 برای آیفون SE 4 استفاده شود.

     

     

     

    دوربین و باتری

    با توجه به اینکه آیفون SE 4 قرار نیست یک گوشی پرچم‌دار و بسیار پیشرفته باشد، پس بدون شک چیپست آن هم انرژی زیادی مصرف نخواهد کرد و این موضوع منجر به افزایش عمر باتری می‌شود. اما در مورد باتری این گوشی هنوز شایعاتی منتشر نشده است. در مورد دوربین هم مشخص نیست که آیا با دوربین جدیدی روبرو می‌شویم یا نه. با توجه به اینکه این گوشی ظاهرا در سال ۲۰۲۶ عرضه می‌شود، بنابراین ممکن است از همان دوربین ۴۸ مگاپیکسلی استفاده شده در مدل‌های استاندارد آیفون ۱۵ بهره ببرد.

     se4

     

    سخن پایانی

     با توجه به اینکه اپل برای عرضه‌ی این گوشی عجله‌ای ندارد و در بهترین حالت حدود ۲ تا ۳ سال دیگر با آن روبرو می‌شویم، پس بدون شک تا آن زمان هزاران شایعه در مورد این گوشی مطرح می‌شود. به نظر می‌رسد اپل از وضعیت فروش آیفون‌ها کاملا راضی است و نمی‌خواهد با عرضه‌ی یک آیفون خوش‌قیمت، در روند درآمدی خود اختلالی ایجاد کند. در هر صورت واقعیت این است که میلیون‌ها کاربر در سرتاسر جهان منتظر معرفی آیفون SE 4 هستند و باید ببینیم آیا این گوشی زودتر از انتظار راهی بازار می‌شود یا نه.

    ارسال نظر