پرفروش ترین های پویا همراه
دسته بندی ها
    Filters
    Preferences
    جستجو

    تاریخچه گوشی ها

    تاریخچه گوشی ها

     

    نمونه های تلفن همراه و تاریخچه تغییرات در 40 سال

    اگرچه تلفن های همراه جامعه کنونی ما را تسخیر کرده اند، اما چندین دهه است که به شکلی وجود دارند. با شروع در اواخر دهه 1940، فناوری که بعداً در تلفن های همراه امروزی مورد استفاده قرار گرفت ایجاد شد و ایده تلفن همراه معرفی شد. این فناوری سلولی برای اولین بار در سکوهای متحرک استفاده شد که عمدتاً در تاکسی ها، ماشین های پلیس و سایر وسایل نقلیه و موقعیت های اضطراری استفاده می شد. کامیون داران نیز از نوعی از این فناوری برای برقراری ارتباط با یکدیگر استفاده می کردند. آن‌ها نمی‌دانستند که ایده‌شان تا کجا پیش خواهد رفت تا آن را برای اکثریت مردم در دسترس قرار دهند.

    اولین تلفن های همراه 1983

    اولین تلفن های همراه که به آنها نسل اول یا 1G گفته می شود، در سال 1983 توسط شرکت موتورولا به بازار عمومی معرفی شدند. این اولین تلفن های همراه از فناوری آنالوگ استفاده می کردند که بسیار کمتر از فناوری دیجیتالی که امروزه استفاده می کنیم، قابل اعتماد بود. تلفن های آنالوگ نیز تداخل استاتیک و نویز بسیار بیشتری نسبت به آنچه امروز به آن عادت داریم داشتند. اولین تلفن‌های همراه در این دوران محدود به تلفن‌های خودرو بود و به‌طور دائم در کف خودروها نصب می‌شد. پس از چند سال، آنها موبایل شدند و مصرف کنندگان می توانستند گوشی ها را با خود خارج از ماشین ببرند. با این حال، آنها به اندازه یک کیف بزرگ و بسیار ناخوشایند بودند. هدف اصلی این فناوری نسل اول ترافیک صوتی بود، اما مصرف کنندگان نسبت به افرادی که به مکالمات آنها گوش می دهند احساس ناامنی می کردند. این تلفن های همراه جدید نیز نسبتاً گران بودند و بسیاری از آنها صدها دلار قیمت داشتند. آنها در طول این دهه بیشتر یک نماد وضعیت بودند تا وسیله ای برای راحتی.

     

    گوشی های نسل دوم در دهه 1990

    در طول دهه 1990، پیشرفت های بزرگی در فناوری تلفن همراه ایجاد شد. این گوشی ها از نسل دوم یا فناوری 2G استفاده می کردند. در سال 1990، اولین تماس تلفن همراه با استفاده از فناوری دیجیتال جدید که مشخصه این دوره شد، انجام شد. نسل دوم فناوری تلفن همراه سریعتر و بسیار کم صداتر از نسل قبلی آنالوگ خود بود. در نتیجه، حتی محبوب‌تر از مدل‌های قبلی نیز شد. فن آوری جدید همچنین آنها را قادر می سازد که کوچکتر از واحدهای بزرگ با اندازه کیف در دهه 1980 باشند. باتری‌های کوچک‌تر و سایر فناوری‌هایی که تلفن‌ها را از نظر انرژی کارآمدتر می‌کرد، به اندازه کوچک‌تر و محبوبیت آنها کمک کرد. شرکت ها همچنین تلاش کردند تا قیمت ها را مقرون به صرفه تر از تلفن های همراه دهه 1980 کنند. شما می توانید یک تلفن همراه مناسب با فناوری 2G را با قیمت تقریبی 200 دلار به همراه سرویس زمان پخش بخرید. صنعت تلفن همراه شروع به اوج گرفتن کرده بود.

     

    فناوری نسل سوم / 3G

    فناوری نسل سوم یا 3G چیزی است که امروزه بسیاری از مردم در تلفن های همراه دیجیتال خود از آن استفاده می کنند. این فناوری خیلی زود پس از هیجانی که فناوری 2G ایجاد کرد، ایجاد شد. این فناوری جدید نه تنها قادر به انتقال داده های صوتی (مانند تماس تلفنی) است، بلکه قادر به انتقال انواع دیگر داده ها از جمله ایمیل، اطلاعات و پیام های فوری نیز می باشد. این قابلیت ها به افزایش میزان فروش و محبوبیت این گوشی های جدید کمک کرده است. بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند از قابلیت‌های پیام‌رسانی فوری برای ارسال پیامک به کاربران دیگر استفاده کنند تا اینکه با آنها در قالب یک تماس تلفنی سنتی تماس بگیرند. بسیاری از شرکت های تلفن همراه تلفن های رایگان و بسیار مقرون به صرفه را برای مصرف کنندگانی که با سرویس زمان پخش خود برای یک دوره قراردادی ثبت نام می کنند، ارائه می دهند. قیمت‌های خدمات متفاوت است، اما رقابت در این صنعت به مقرون به صرفه‌تر ماندن آنها نسبت به سال‌های گذشته کمک می‌کند.

     

    نسل چهارم / 4G

    ممکن است فکر کنید که با فناوری تلفن همراه کارهای بیشتری می توانید انجام دهید. به هر حال، این امر درست نمی باشد. در حال حاضر برنامه هایی برای توسعه نسل چهارم فناوری 4G وجود دارد. اهداف این مجموعه جدید استانداردها شامل ترکیبی از فناوری‌هایی است که انتقال اطلاعات و قابلیت‌های اینترنت را برای تلفن‌های همراه سریع‌تر و مقرون به صرفه‌تر می‌کند. در حال حاضر، هیچ تعریف واحدی وجود ندارد که بتوان آن را به فناوری 4G نسبت داد، زیرا محققان همچنان در تلاش برای پیشرفت و توسعه فناوری موجود هستند.

     

    صنعت تلفن همراه مانند چند دهه گذشته با جهش و مرزهای خود به رشد خود ادامه می دهد. حتی با وجود اینکه کمی بیش از 20 سال پیش شروع شد، تولیدکنندگان فناوری‌های جدیدی را ایجاد کرده‌اند که باعث می‌شود کاربران تلفن‌های همراه بیشتر به سراغشان بیایند. آن‌ها به افزایش تعداد قابلیت‌ها و خدمات ادامه می‌دهند تا نیازهای رو به رشد فرهنگ «در حال حرکت» امروزی را برآورده کنند. انتظار مشتاقانه تنها راه برای فهمیدن اینکه در آینده به چه چیزی فکر خواهند کرد است.

     

    با در دسترس شدن تعداد و کیفیت نقاط WI/FI و با رشد تلفن های هوشمند که نه تنها عملکردهای اولیه مورد انتظار در تلفن همراه را ارائه می دهند، بلکه بسیار بیشتر است، بازار در حال تغییر است و بازیگران کاملاً جدیدی وارد بازار شده اند از جمله اپل. با آیفون و ماشین های تحقیقاتی موفق با بلک بری به همان اندازه موفق. در سال 2008 یک بازیکن جدید وارد بازار شد که یک سیستم عامل متن باز برای تلفن های همراه ارائه کرد که سازندگان می توانند از آن استفاده کنند و آن را تطبیق دهند، بازیکن جدید گوگل است که سیستم عامل اندروید را در دسترس قرار می دهد و اولین تلفنی که ظاهر شد G1 از T-Mobile است. از آنجایی که سیستم عامل منبع باز است، انتظار می رود تعداد برنامه های موجود افزایش یابد و سایت هایی مانند کتابخانه اندروید که کتابخانه ای از جدیدترین برنامه های کاربردی رایگان و تجاری را ارائه می دهند، رشد خواهند کرد. باید دید که آیا این جدیدترین ورود یک سیستم عامل در بازار گوشی های هوشمند تأثیر قابل توجهی خواهد داشت یا خیر، اما بسیاری احساس می کنند این می تواند آینده ای برای بازار باشد. 

     

    2011 به روز رسانی سیستم عامل تلفن همراه

    با ورود قبلی سیستم عامل اندروید گوگل برای تلفن های همراه، بازار برای آخرین نسل گوشی های هوشمند داغ شده است.

    با افزایش رشد اندروید، سایت‌های جدیدی به اندروید اختصاص داده می‌شوند که بیشتر درباره اندروید توضیح می‌دهد.

    سیستم عامل سیمبین 50 درصد از بیش از 80 درصد دو سال قبل کاهش یافته است

    سیستم عامل تلفن همراه Symian توسط بیش از 50 درصد از تولید کنندگان گوشی در جهان استفاده می شود، از جمله بهترین تلفن های همراه شناخته شده.

     

     

    تلفن همراه نوکیا N97 / E71 / 5230 / 5530

    • تلفن همراه سونی اریکسون Idou Satio
    • سیستم عامل بلک بری 20%
    • همه گوشی های بلک بری
    • Apple Iphone 14% همه مدل ها را پشتیبانی می کند
    • ویندوز موبایل 10%
    • گوگل اندروید 3%
    • T-Mobile G1
    • HTC Dream
    • HTC Magic
    • پالس تی موبایل،
    • موتورولا دروید،

    تاریخ انتشار Nexus One 2010

    سیستم عامل تلفن همراه تنها چیزی نیست که در گوشی خود می بینید، بلکه در نسل بعدی کتابخوان های الکترونیکی، سیستم های ناوبری کامپیوتری Incar و احتمالاً حتی نت بوک ها که سریع ترین حوزه رشد در بازار رایانه های خانگی هستند نیز استفاده خواهد شد. . بر خلاف سایر سیستم عامل های تلفن همراه که به یک تلفن متصل هستند (اپل، پالم و بلک بری) یا سیستم عامل تلفن های همراه که هزینه مجوز دارند، انتشار اندروید یک نرم افزار رایگان و مجوز منبع باز است.

    طی چند سال گذشته، رشد تعداد برنامه‌های کاربردی برای آیفون به بیش از (ژوئن 2009، 50000 برنامه موجود در فروشگاه App iPhone) افزایش یافته است. این برنامه ها شامل تنوع، کیفیت و مفید بودن هستند و به رشد پایگاه کاربران اپل آیفون کمک کرده اند. با معرفی نرم افزار متن باز اندروید توسط گوگل، دیدن تعداد برنامه های اندرویدی که در حال حاضر در بازار ظاهر می شوند جالب خواهد بود (ژوئن 2009، 5000 برنامه در اپ استور اندروید) با فاصله زیادی از اپل.

     

     

     

    فناوری و سیستم عامل فعلی موبایل 2021

     

     

    قریباً تمام تلفن های فروخته شده اکنون دارای سیستم عامل اندروید یا اپل هستند ، فناوری 5G که بسیار سریعتر است، استاندارد جدید است

     

    3 تولید کننده اصلی سامسونگ، شیائومی و اپل هستند

     

    سامسونگ: ۷۷ میلیون (۲۳ درصد سهم بازار) اندروید

     

    اپل: 57 میلیون (17 درصد سهم بازار) سیستم عامل اپل

     

    شیائومی: 49 میلیون (15 درصد سهم بازار) سیستم عامل MIUI

     

    یکی از ویژگی‌هایی که تکامل یافته است، کیفیت لنزهای استفاده شده در تلفن‌های هوشمند است که در حال حاضر با دوربین‌های دیجیتال اولیه برابری می‌کنند و S/W همچنین امکان ویرایش و نمایش عکس‌ها و ویدیوها را بهبود بخشیده است.

     

     

    شرکت پویا همراه آرمان سعی کرد در این مقاله تاریخچه گوشی ها را به شما معرفی کند.

     

    امیدوارم که مطالب مفیدی در اختیار شما قرار داده باشیم .

     

    ارسال نظر