پرفروش ترین های پویا همراه
دسته بندی ها
    Filters
    Preferences
    جستجو

    بالاخره پس از سیزده سال اپل بیشتر از سامسونگ گوشی فروخت!

    بالاخره پس از سیزده سال اپل بیشتر از سامسونگ گوشی فروخت!

    .

    سیزده سال متوالی سامسونگ بیشترین حجم فروش اسمارتفون‌ها را در اختیار داشت تا اینکه در سال 2023 میلادی این تاج بر سر اپل گذاشته شد. غول کالیفرنیایی برای اولین بار بعد از سال 2010 میلادی هم بیشترین تعداد اسمارتفون را به فروش رسانده و هم در بین 3 تولیدکننده‌ی برتر قرار دارد که رشد مالی خوبی داشته‌اند. کمپانی آمریکایی‌ای که 2.8 تریلیون دلار ارزش دارد و همیشه علاوه بر درآمد بالا سودهای هنگفتی نیز برای آن شرکت به همراه داشته است. البته درنظر داشته باشید هفته گذشته مایکروسافت گوی باارزش‌ترین کمپانی را از اپل ربود. با موبونیوز همراه باشید تا ببینیم اپل چگونه توانسته با توجه به رکود در بازار موبایل به این موفقیت دست پیدا کنه.

     

    کسب رتبه برتر در فروش گوشی های هوشمند توسط اپل

    طبق گزارش‌های تحلیلی مرکز اطلاعات آمار جهانی (IDC) فروش کلی گوشی های هوشمند در دنیا با کاهش 3.2 درصدی روبرو بوده است. با وجود این شرایط اپل توانسته سهم 20.1 درصدی را در اختیار داشته باشد که برابر با فروش 234.6 میلیون گوشی در سال 2023 است. در حالی اپل به این رشد 3.7 درصدی در این سال 2023 رسیده که دو شرکت برتر در میان 3 کمپانی پرفروش حتی به این ارقام نزدیک هم نیستند.

     

     

    جدول

     

     

    از سوی دیگر، سامسونگ و شیائومی به ترتیب ضمن کاهش 13.6 درصدی و 4.6 درصدی در جایگاه دوم و سوم قرار دارند. اوپو با سهم بازار 8.8 درصدی بر سکوی چهارم ایستاده و همچون سامسونگ 9.9 درصد کاهش فروش داشته است. Transsion کمپانی مالک برندهای ایتل، تکنو و اینفینیکس در سال 2023 با رشد شگفت‌انگیز 30.8 درصدی جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده است.
    البته IDC اطلاعات مربوط به سه ماهه چهارم 2023 را هم به اشتراک گذاشته است که نمایانگر پرقدرت ادامه دادن شیائومی است. این برند در مقایسه با مدت‌زمان مشابه در سال 2022 رشد 22.7 درصدی را تجربه کرده است. برندی که 40.7 میلیون گوشی فروخته و قبل از آن سامسونگ با 53 میلیون حاضر است. اما اختلاف در اینجا با رتبه‌ی اول یعنی اپل شگفت‌انگیز است که 80.5 میلیون گوشی آیفون روانه‌ی بازار کرده است.

     

     

     

     

     

     

    گزارش IDC در مورد سه ماهه‌ی پایانی 2023 همچنان ادامه دارد. اوپو دیگر در مکان پنجم قرار ندارد بلکه Vivo با رشد اندک 5.5 درصدی و سهم کلی از بازار 7.4 درصدی در این جایگاه قرار دارد. Transsion نسبت به زمان مشابه سال قبل میلادی رشد چشمگیر 68.6 درصدی دارد و بدین ترتیب در جایگاه چهارم قرار دارد.

     

    سخن پایانی

    شیائومی 25 دی‌ ماه 1402 نسخه‌ی جهانی ردمی نوت 13 را در تایلند رونمایی کرد که احتمالاً بتواند روند رو به رشد از سال گذشته را حفظ کند. هرچند، امشب (27 دی ماه 1402) با رونمایی از گوشی های سری S24 سامسونگ می‌تواند بازی را دستخوش تغییر کند. سری گوشی‌هایی که سامسونگ بر روی قابلیت هوش مصنوعی این دیوایس‌ها مانور داده تا از جنگ بزرگان عقب نیفتد.
    یکی از نکات جذاب بازار اسمارت‌فون‌ها این است که اپل و تولیدکنندگان چینی به غول کره‌ای مجال نفس کشیدن نمی‌دهند. سامسونگ به یک پرچم‌دار قدرتمند و میان‌رده‌ای خوش‌ساخت نیاز دارد تا در سال 2024 حداقل در همین جایگاه دوم باقی بماند. از این نکته غافل نشویم که انتشار این گزارش تحلیلی از سوی IDC این سرنخ را به سامسونگ داد که هرچه در اختیار دارد رو کند تا بتواند بیشترین تعداد مشتری‌ها را به سمت خود جلب کند. از دیگر نکات جالب توجه این گزارش آماری میتوان به سهم عمده‌ی اندروید در بازار سیستم‌عامل موبایل‌های هوشمند و رقیب بودن هواوی و آیفون در تعداد فروش اسمارت‌فون در چین اشاره کرد. به نظر شما آیا اپل در سال بعدی میلادی هم میتواند به این روند رو به رشد ادامه دهد یا سامسونگ میتواند مجددا جایگاه اول خود را به دست آورد؟

    ارسال نظر