پرفروش ترین های پویا همراه
دسته بندی ها
    Filters
    Preferences
    جستجو

    امنیت اندروید یا آیفون...؟

    امنیت اندروید یا آیفون...؟

    اندروید یا آیفون...؟

     

    آیفون‌ها و اندرویدی‌ها اکنون بسیار شبیه به هم هستند، اما وقتی رودررو قرار می‌گیرند، آیفون‌ها همچنان برنده هستند، به لطف پشتیبانی طولانی‌مدت نرم‌افزار و گزینه‌های تعمیر بهتر.

     

     

    مقایسه مستقیم آیفون‌ها و گوشی‌های اندرویدی کار احمقانه‌ای است، زیرا همه آنها اکنون بسیار قابل مقایسه هستند.

    تفاوت واقعی در حال حاضر این است که پس از خرید تلفن خود چقدر از شما پشتیبانی می شود.

    همچنین مهم است که سازنده گوشی تا چه زمانی گوشی های خود را با به روز رسانی های امنیتی پشتیبانی می کند.

     

     

    چندی پیش، بحث بر سر آیفون و گوشی های اندرویدی معتبر بود. تفاوت محسوسی در عملکرد، طراحی و کیفیت دوربین وجود داشت. و در روزهای اولیه گوشی‌های هوشمند، آیفون‌ها معمولاً برتر بودند (و هنوز هم هستند).

     

    با این حال، امروز این بحث قدیمی، خسته و غیرممکن است که حل شود زیرا هم آیفون و هم گوشی‌های اندرویدی عملکرد، طراحی، ویژگی‌ها و کیفیت دوربین نسبتاً عالی را ارائه می‌دهند و همیشه به ترجیحات ذهنی ختم می‌شود.

     

    اکنون، بحث از خود گوشی‌ها فراتر می‌رود و به چیزی عینی‌تر و ناملموس‌تر می‌رود: وقتی یک آیفون یا یک تلفن اندرویدی دارید، تعمیر آن چقدر آسان است و نرم‌افزار آن تا چه زمانی به‌روزرسانی می‌شود و در برابر تهدیدات امنیتی محافظت می‌شود؟

     

    درست است که اینها جذاب ترین چیزها در مورد تلفن شما نیستند، زیرا ویژگی ها یا عملکردهایی نیستند که شما هر روز از آنها استفاده می کنید، مانند دوربین ها یا انجام بازی ها با پردازنده های قدرتمند. با این حال، اکنون اینها نقاط عینی مقایسه هستند که می توانند آیفون ها و گوشی های اندرویدی را متمایز کنند.

     

    آیفون در مقابل اندروید: تعمیر گوشی ها چقدر آسان است؟

    در ایالات متحده، اپل در صورت نیاز به تعمیر گوشی خود، جامع ترین سیستم پشتیبانی را دارد.

     

    اپل، سامسونگ، گوگل و موتورولا همگی دارای ارائه‌دهندگان خدمات مجاز و گزینه‌های ارسال پستی هستند، اما هیچ‌کدام مانند اپل با 272 فروشگاه اپل در سراسر کشور حضور فیزیکی ندارند، که برخی از آنها می‌توانند آیفون شما را در فروشگاه سرویس دهند. حداقل تعمیر پستی را تسهیل کنید.

     

    حضور فیزیکی مانند اپل کاملاً ضروری نیست، زیرا کاربران اندروید به راحتی می توانند ارائه دهندگان خدمات مجاز را پیدا کنند. با این حال، فروشگاه های اپل یک گزینه راحت و اضافی برای دارندگان آیفون هستند.

     

    برای روشن بودن، تعمیرات آیفون معمولاً بسیار گران است، بنابراین باید در نظر گرفت.

     

    به‌طور خاص، به نظر می‌رسد که OnePlus یک سیستم پشتیبانی ضعیف با تنها یک گزینه ایمیل در ایالات متحده دارد. من توانستم تعمیرگاه های محلی پیدا کنم که گوشی های OnePlus را سرویس می دهند، اما به نظر می رسد مجاز نیستند. اگر تلفن شما هنوز تحت گارانتی است، توصیه می‌کنم از مسیر رسمی و مجاز عبور کنید تا مطمئن شوید که تعمیر بر گارانتی تأثیر نمی‌گذارد.

     

     

    گارانتی ها

    اپل، سامسونگ، گوگل، موتورولا و وان پلاس همگی دارای گارانتی استاندارد یک ساله هستند. همه آنها ضمانت نامه های توسعه یافته و برنامه های حفاظتی خود را دارند.

     

    نمی توان گفت کدام بهتر از دیگری است، زیرا متغیرهای ذهنی زیادی وجود دارد. در عوض، مهمترین چیز این است که همه آنها خدماتی دارند که محافظت گسترده ای را ارائه می دهند.

     

     

    آیفون یا اندروید؟

    وقتی صحبت از طول عمر یک گوشی می شود، اپل همیشه برنده آشکار بوده است.

     

    و از نظر طول عمر، من در مورد به روز رسانی نرم افزار و امنیتی صحبت می کنم. مسلماً، به‌روزرسانی‌های امنیتی جذاب نیستند، اما بسیار مهم هستند، و حداقل باید یک ایده اولیه از مدت زمانی که گوشی شما به‌روزرسانی‌های امنیتی دریافت می‌کند را در ذهن خود داشته باشید.

     

    هنگامی که یک شرکت پشتیبانی از یک مدل گوشی با نرم افزار یا به روز رسانی امنیتی را متوقف می کند، دیگر ایده خوبی نیست که به استفاده از آن ادامه دهید، حتی اگر هنوز کار می کند و برنامه های شما را اجرا می کند. دلیل آن این است که تلفن دیگر در برابر آخرین سوء استفاده ها، نقص های امنیتی و بدافزار محافظت نمی شود.

     

    این درست است که بسیاری از آنها مدت ها قبل از اینکه تلفنشان دیگر پشتیبانی نشود، یک گوشی جدید می خرند. با این حال، به مردم این امکان را می دهد که تلفن های خود را برای مدت زمان طولانی تری نگه دارند و احتمالاً در هزینه خود صرفه جویی می کنند. با پنجره‌های پشتیبانی کوتاه، شرکت‌ها اساساً شما را مجبور می‌کنند تا زمانی که لزوماً نمی‌خواهید یا احساس می‌کنید نیازی به این کار ندارید، به مدل‌های جدیدتر ارتقا دهید.

     

     

     

    آیفون های اپل

    اپل سابقه ای ثابت در ایمن نگه داشتن مدل های قدیمی آیفون در برابر تهدیدات امنیتی رایج دارد.

     

    در زمان نگارش این مقاله، قدیمی‌ترین آیفونی که اپل با آخرین به‌روزرسانی‌های iOS پشتیبانی می‌کند، آیفون 6 اس است که در سپتامبر 2015 عرضه شد، یعنی شش سال و نیم پیش. این بدان معناست که دارندگان آیفون 6 اس می توانند از گوشی خود استفاده کنند و بدانند که در برابر آخرین تهدیدات امنیتی محافظت می شوند.

     

    برای روشن بودن، دارندگان آیفون 6 اس تمام آخرین ویژگی هایی که آیفون های جدیدتر پشتیبانی می کنند را ندارند. و در حالی که من در حال حاضر آیفون 6 اس را برای آزمایش ندارم، مطمئنم که خیلی ها آن را در مقایسه با آیفون های جدیدتر به طرز غیرقابل تحملی کند می دانند، البته ناگفته نماند که دوربین ها در آیفون های امروزی نیز به طور قابل توجهی بهتر هستند.

     

    با این حال، اگر دارندگان آیفون 6 اس از گوشی خود راضی هستند، نیازی به صرف هزینه برای خرید یک گوشی جدید در حال حاضر ندارند و این خیلی عالی است.

     

     

    گوشی های اندروید

    سازندگان اندروید سابقه نسبتا ضعیفی در پشتیبانی از گوشی های خود با نرم افزار و به روز رسانی های امنیتی دارند.

     

    با این حال، سامسونگ در اینجا پیشرفت کرده است. این شرکت اخیراً اعلام کرده است که به‌روزرسانی‌های امنیتی پنج ساله را برای گوشی‌های جدیدتر خود ارائه خواهد کرد. همچنین اعلام کرد که برخی از گوشی‌های قدیمی‌تر چهار سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهند کرد.

     

    گوگل از لحاظ تاریخی پنجره‌های پشتیبانی قابل توجهی برای تلفن‌های خود ندارد، اما در حال بهبود نیز است: آخرین سری پیکسل 6 پنج سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت می‌کند. گوشی‌های قدیمی‌تر، از Pixel 5a تا Pixel 3a، تنها سه سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت می‌کنند.

     

    OnePlus یک پنجره پشتیبانی سه ساله نسبتاً ناچیز برای تلفن های خود دارد و پنجره پشتیبانی دو ساله موتورولا غم انگیز و تاسف بار است.

    نکات اخر

    کاربران اپل مزیت آشکاری نسبت به گوشی‌های اندرویدی دارند زیرا فروشگاه‌های اپل گسترده این شرکت به عنوان یک گزینه اضافی و راحت است که کاربران اندرویدی ندارند، اما تعمیر گوشی اندرویدی شما نیز آسان است.

     

    وقتی به‌روزرسانی‌های امنیتی را در نظر می‌گیرید، اختلاف بیشتری بین آیفون و تلفن‌های اندرویدی وجود دارد. اپل نسل‌های بیشتری از آیفون‌ها را با به‌روزرسانی‌های امنیتی پشتیبانی می‌کند تا هر سازنده تلفن اندرویدی که ما می‌شناسیم.

     

    با این حال، اگر به طور معمول هر دو یا سه سال یک بار یک گوشی جدید بخرید، این برای شما مهم نخواهد بود. این بیشتر به نفع کسانی است که می‌خواهند تا زمانی که ممکن است تلفن خود را حفظ کنند، بدون توجه به عملکرد ضعیف یا راکد بودن کیفیت دوربین.

     

     

     

    شرکت پویا همراه آرمان سعی کرد در این مقاله امنیت گوشی های اندروید و آیفون را مقایسه کند.

     

    امیدوارم که مطالب مفیدی در اختیار شما قرار داده باشیم .

     

    ارسال نظر