پرفروش ترین های پویا همراه
دسته بندی ها
    Filters
    Preferences
    جستجو

    آیا تسلا پی تلفن همراه مریخ خواهد بود؟

    آیا تسلا پی تلفن همراه  مریخ خواهد بود؟

    مدتی بود که شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه ایلان ماسک در حال کار برای عرضه گوشی هوشمندی به نام Tesla Model Pi است. اکنون ما بسیاری از ویژگی های بسیار جالب را در مورد این تلفن تسلا دریافت کرده ایم که با استفاده از Starlink روی مریخ کار می کند. اما آیا حتی واقعی است؟

    آیا تسلا درباره این دستگاه نسل بعدی اطلاعیه‌ای داده است یا اینکه همه اینها یک فریب بزرگ است؟

    ایلان ماسک فردی شگفت‌انگیز است و مدل پی نیز دقیقاً همینطور است. اگر به شخص دیگری مربوط می شد، هیچ کس باور نمی کرد که چنین ابزاری در این سالها به وجود بیاید، اما به دلیل ارتباط با ماسک، مردم متقاعد شده اند که این ابزار واقعی است.

    بسیاری از به اصطلاح "ویژگی های آشکار" و نظریه های موجود در مورد این تلفن تسلا در اینترنت وجود دارد. اگر به نظر صحت داشته باشند، بازار گوشی های هوشمند و اینترنت مطمئناً دست خوش تغییرات بسیار خواهد بود.

    بیشتر شایعات در مورد این دستگاه پس از آن شروع شد که یک طراح گرافیک ایتالیایی آنتونیو د روزا رندرهایی از مدل Pi را در یک ویدیو در سایت استودیوی طراحی مشهور جهانی ADR به اشتراک گذاشت. با این حال مردم فراموش کردند که او به وضوح اعلام کرده بود این تصاویر فقط زاییده ذهن طراحان است و به هیچ طریقی رسما به شرکت تسلا مرتبط نیست. برخی از کاربران آنها را واقعی دانستند و شروع به تعجب در مورد مدل پی کردند: آیا تسلا به دنبال آیفون خواهد رفت؟ یا به سادگی یک بخش کاملاً جدید از بازار ایجاد می کند، مانند یک تلفن ماهواره ای واقعی که در جایی کار می کند که خدمات سنتی WiFi یا 5G وجود ندارد و می تواند ارزهای دیجیتال را در هر کجا استخراج کند. از جمله در سیاره مریخ؟

    شایعات پیرامون این ابزار جدید در رسانه های فناوری چین نیز شایع است. نسخه چینی MyDrivers گزارش داد که گوشی هوشمند جدید تسلا با ورود به بازار "یک انقلاب واقعی گجت" خواهد بود و فاکتور مطلوبیت بسیار بالایی دارد. هیچ یک از تولیدکنندگان پیشرو تلفن دارای ویژگی اتصال ماهواره ای نیستند.

    با این مقاله همراهِ پویا همراه باشید تا از اطلاعات دست اولی که از ارزشمندترین شرکت خودروساز دنیا در خصوص ورود به دنیای تلفن همراه به بیرون درز کرده باخبر شوید.

    Tesla-Model-Pi-003

     

    اما گوشی تسلا مدل پی در حقیقت چیست؟

    تسلا مدل پی یک گوشی هوشمند با ظاهری آینده نگر است که گزارش ها ادعا می کنند که سازنده خودروهای برقی مشهور جهان تسلا به زودی وارد بازار میکند. گزارش های مختلفی در مورد این دستگاه نسل بعدی وجود دارد و به نظر می رسد همه آنها بیش از حد واقعی باشند.

    با این حال، اخیراً رندرهایی دریافت کرده ایم که نشان می دهد تسلا مدل پی چگونه به نظر می رسد. همچنین شایعه شده است که این گوشی هوشمند روی مریخ کار می کند، دارای سازگاری Neuralink، استخراج ارزهای دیجیتال است و اولین تلفن ماهواره ای موجود برای عموم مردم خواهد بود.

    در اینجا برخی از اصلی ترین مشخصاتی که انتظار میرود این مدل موبایل هوشمند داشته باشد را بررسی میکنیم؛

    در حال حاضر هیچ اطلاعات رسمی در مورد تسلا مدل پی در دسترس نیست و همه چیز صرفا بر اساس حدس و گمان است. اگر اطلاعات این اسمارت فون شایعه شده درست باشد، حداقل می تواند دارای کوالکام اسنپدراگون 898 یا بالاتر (اگر تا آن زمان توسعه یافته باشد)، تا 2 ترابایت حافظه فلش و صفحه نمایش Super AMOLED باشد.

    همچنین شایعه شده است که روکش خاصی روی بدنه وجود دارد که امکان تغییر رنگ را به آن می دهد. رنگ بدنه ممکن است تحت تاثیر عوامل محیطی مثل نور خورشید و درجه حرارت محیط باشد.

    این تلفن هوشمند دارای یک دوربین چهارگانه و یک دوربین جلوی زیر صفحه است. گمانه زنی ها نشان می دهد که دوربین ها آنقدر قدرتمند خواهند بود که می توانند تصاویری از کهکشان راه شیری ثبت کنند.

    طبق افشاگری دیگری، مدل Pi می تواند با انرژی خورشیدی شارژ شود. شما می توانید آن را به سادگی با نگه داشتن آن در نور خورشید شارژ کنید. همچنین می توانید ماشین تسلای خود را با استفاده از آن کنترل کنید و به عنوان یک کنترل از راه دور عمل می کند.

    Tesla-Model-Pi-changing-color

     

    مشخصات و نظریه های موجود درباره تسلا پی:

    شایعه شده است که تلفن هوشمند تسلا مدل پی دارای ویژگی های خیره کننده ای است. همچنین نظریه های زیادی در مورد آن وجود دارد. بیایید نگاهی کوتاه به آنها بیندازیم؛

    مدل Pi با Starlink سازگار خواهد بود و روی مریخ کار می کند:

    Starlink یکی از مهم ترین پروژه های به اصطلاح حیوان خانگی ایلان ماسک است و کاملاً با نسل بعدی تلفن هوشمند سازگار است. تسلا ارتباط نزدیکی با اسپیس ایکس دارد (ایلان ماسک مدیرعامل هر دو است)، یک پرتابگر ماهواره خصوصی با جاه طلبی برای فرود انسان در مریخ. البته استارلینک به دنبال ایجاد شبکه ای از ماهواره های مدار پایین است تا دسترسی آسان به اینترنت را در هر مکانی فراهم کند و در نهایت بیش از 40000 ماهواره را به مدار پایین زمین ارسال کند، که به بیش از 500000 ثبت نام رسیده است. پشتیبانی بومی Starlink برای تلفن Tesla Pi، در صورتی که عرضه شود، یک ویژگی قابل انتظار است. ردیاب‌های صنعت فضایی گزارش داده‌اند که تا 4 نوامبر 2021 بیش از 1600 ماهواره استارلینک در مدار موجود شده که آن را به بزرگترین صورت فلکی مصنوعی در نوع خود تبدیل می‌کند. این تعداد همچنان افزایش خواهد یافت زیرا راکت‌های قابل استفاده مجدد پرتاب‌ها را حتی ارزان‌تر می‌کنند.

    Tesla-Model-Pi-Space-X

    حتی یک مورد برای ساخت تلفن تسلا وجود دارد که می‌تواند به تامین مالی کوچ انسان به مریخ کمک کند. هدفی که این شرکت از زمان تاسیس آن به وجود آمده است. اما آنها باید راهی پیدا کنند تا نه تنها آنتن های حجیم تلفن های ماهواره ای را پنهان کنند، بلکه خدمات خوبی را از چنین دستگاه کوچکی تضمین کنند. یک تئوری این است که فقط در جایی کار می‌کند که از قبل یک پایگاه Starlink وجود داشته باشد، مانند یک ساختمان یا اگر این اتفاق بیفتد، یک ماشین تسلا مجهز به آنتن مناسب. اما گزارش هایی هم ادعا می کنند که مدل Pi ممکن است دارای آنتنی باشد که آن را با Starlink مرتبط کند و این به کارکردن روی مریخ کمک می کند. همچنین ادعاهایی وجود دارد که به سرعت دانلود تا 210 مگابیت در ثانیه دسترسی خواهد داشت.

    ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا در این باره گفته است: «دوست دارم در مریخ بمیرم. فقط نه بر اثر برخورد با سیاره.»

    ilon-musk-ceo-of-tesla

    شارژ خورشیدی:

    تسلا پنل های خورشیدی و همچنین وسایل نقلیه تولید می کند، بنابراین این ایده دور از ذهنی نیست. بعید است که این گوشی تنها به انرژی خورشیدی متکی باشد، اما می‌تواند دارای یک قاب با نام تجاری تسلا باشد که مقداری شارژ خورشیدی را امکان‌پذیر می‌کند.

    کنترل خودرو:

    در حال حاضر یک برنامه تسلا برای تلفن‌ها وجود دارد که برخی از عملکردهای اصلی خودرو را انجام می‌دهد: قفل کردن/باز کردن قفل ماشین، کنترل پخش رسانه و احضار خودرو. اگر این برنامه برای دسترسی آسان مستقیماً از صفحه قفل یا از طریق دکمه‌های خارجی در سیستم عامل تعبیه نشده باشد، مطمئناً روی تلفن از قبل نصب می‌شود. همچنین این امکان وجود دارد که این برنامه گزینه های منحصر به فردی را فقط برای دارندگان تلفن تسلا ارائه دهد.

    Tesla-ev

    عکاسی نجومی:

    تلفن‌های فعلی از هوش مصنوعی و دوربین‌های قدرتمند برای کمک به عکاسی از آسمان شب استفاده می‌کنند. این قابلیت را به فوکوس فرازمینی اسپیس ایکس اضافه کنید که به ناچار به این تلفن وارد می شود و دستگاهی خواهید داشت که می تواند عکس های فوق العاده ای از اجرام نجومی بگیرد.

    Tesla-Model-Pi-connected-with-stars

    مدل Pi با Neuralink کار خواهد کرد:

    نورا لینک پروژه ایلان ماسک است که روی توسعه واسط های ماشینی با پهنای باند فوق العاده بالا برای پیوند مغز انسان به رایانه کار می کند. ایده ارتباط کامپیوترها با مغز هنوز اساسا علمی تخیلی است و Neuralink یکی از شرکت هایی است که روی آن کار می کند. آنها می گویند که "اولین ایمپلنت عصبی را طراحی می کنند که به شما امکان می دهد کامپیوتر یا دستگاه تلفن همراه را هر کجا که هستید کنترل کنید."... با فعالیت مغز خود، فقط با فکر کردن به آن! آیا اولین گوشی قادر به چنین شاهکاری می تواند از تسلا باشد؟ یک تکرار اولیه می تواند روی هر تلفنی با برنامه Neuralink اجرا شود، اما با توجه به اینکه ماسک مالک Neuralink است، دیدن آن در اینجا نیز منطقی است.

    اگرچه درست است که ماسک می‌خواهد این فناوری از سال 2022 در انسان‌ها استفاده شود، اما فوراً در دسترس همه قرار نخواهد گرفت زیرا اولین هدف این فناوری کمک به افراد فلج است.

    Tesla-Model-Pi-neuralink

    مدل Pi ارز دیجیتال استخراج می کند:

    ایلان ماسک در گذشته در مورد ارزهای رمزنگاری شده عمومی صحبت کرده است، بنابراین غیرمنطقی نیست که فرض کنیم او می‌خواهد این قابلیت را در یک گوشی تعبیه کند. در حالی که بیت کوین محبوب تر است و احتمالا ماسک دوج کوین موجود را ترجیح می دهد، شایعه شده است که تلفن تسلا سکه جدیدی به نام MarsCoin استخراج می کند (نامی که خود ماسک درباره آن توییت کرده است). کاربران می توانند از آن در مریخ استفاده کنند در حالی که تلفن به عنوان کیف پول رمزنگاری شما نیز کار خواهد کرد. برای اینکه این مورد به طور قابل اعتماد کار کند، باید سخت افزار جدیدی پیاده سازی شود.

    مدل Pi اولین تلفن ماهواره ای در دسترس برای عموم خواهد بود:

    این تلفن هوشمند اولین تلفن ماهواره ای نخواهد بود، زیرا "Thuraya" و "Iridium" در حال حاضر در دسترس هستند. با این حال، این اولین تلفن هوشمند ماهواره ای خواهد بود که هر کسی می تواند بخرد.

    Tesla-Model-Pi-Starlink-01

    تسلا مدل Pi همچنین دارای چهار دوربین و پوسته ای است که در طراحی آینده نگرانه تغییر رنگ می دهد.

    مفروضات همه چیزهایی هستند که هر کسی می تواند با این گوشی کار کند و با وجود منابع قابل اعتماد برای استفاده، مشخص نیست که این تلفن در سخت افزار چگونه می تواند باشد. مطمئناً تمام اجزای استاندارد مانند 1 تا 2 ترابایت فضای ذخیره سازی، 16 گیگابایت یا بیشتر رم، صفحه نمایش AMOLED و صفحه نمایش 6.5 اینچی را دارد.

    اینها برخی از ویژگی های وایرال شده و تئوری ها در مورد این تلفن هوشمند فضایی ایلان ماسک هستند.

    با توجه به ویژگی‌های فوق‌العاده تسلا در محصولات موجود خود، مانند اسکلت بیرونی تقریباً غیرقابل نفوذ Cybertruck و حالت دفاع از سلاح‌های زیستی در برخی دیگر از وسایل نقلیه آن‌ها، شایعات در مورد این تلفن تعجب‌آور نیستند.

    مسلماً لازم نیست این قابلیت ‌ها در اولین نسخه از گوشی گنجانده شوند، بنابراین دستگاهی بدون آن ویژگی‌ها همچنان کار میکند. معقول است که وقتی این ایده ها به این زودی مطرح می شوند، به آنها شک داشته باشیم.

    Tesla-Model-Pi-image 

    تاریخ عرضه و قیمت احتمالی تسلا پی:

    تاریخ انتشار رسمی مدل Pi از تسلا در دسترس نیست. در واقع، حتی تاییدیه ای از سوی غول خودروهای الکتریکی در دسترس نیست. اما کاربران اینترنت همه چیز را می دانند.

    پیش از این، شایعاتی وجود داشت مبنی بر اینکه ایلان ماسک مدل Pi را تا پایان سال 2021 معرفی خواهد کرد. با این حال، هنوز خبری از این اتفاق نیست. بنابراین، گزارش‌های جدید ادعا می‌کنند که مدل Pi در سال 2022 عرضه خواهد شد.

    اگرچه ما معتقدیم که چنین گجتی حداقل تا سال 2025 وجود نخواهد داشت. به نقل از سایت lifewire حتی ممکن است این پروسه تا سال 2030 زمان ببرد.

    اگر این گوشی واقعی باشد و تسلا عرضه آن را تا زمانی که رابط‌های قابل کاشت مغز و ماشین در دسترس قرار نگیرد، متوقف کند، مطمئناً باید چندین سال دیگر منتظر بمانیم.

    شایعات فناوری پر از صحبت های Pi است. در ماه سپتامبر 2021، devdiscourse.com گزارش داد: «2021 از ایلان ماسک گذشت. هر روز در موتورهای جستجو، مردم همین سوال را می پرسند - آیا تسلا گوشی را عرضه می کند؟ بله، به زودی گوشی هوشمند ایلان ماسک را خواهیم دید.»

    در حالی که گمانه زنی ها فراوان است، سوالات بی پاسخ متعددی وجود دارد، مانند: قیمت خرده فروشی آن چقدر می شود؟ سیم کارت دارد؟ هزینه ماهانه استفاده از Starlink چقدر است؟ آیا می توانم بدون خرید یک خودروی الکتریکی تسلا، یکی بخرم؟

    مدل Pi به عنوان یک گوشی هوشمند معمولی هزینه خیلی زیادی برخواهد داشت. بنابراین، قیمت گزافی خواهد داشت. به عنوان یک تخمین تقریبی، قیمت آن بین 2500 تا 4000 دلار است.

    Tesla-Model-Pi-006 

    آیا تلفن هوشمند تسلا مدل پی یک حقیقت است؟

    تا به اینجا حتما متوجه شده اید که تسلا مدل پی واقعی نیست. ممکن است چند سال بعد باشد، اما در حال حاضر نمی تواند وجود داشته باشد. اگر واقع بینانه فکر کنیم دلایل زیادی برای آن وجود دارد.

    تسلا دیگر در تجارت خودرویی نام جدیدی نیست، اولین خودروسازی است که ارزش بازار خود را به 1 تریلیون دلار رسانده است و همچنین سریعترین خودروسازی است که به این نقطه عطف رسیده است. با این حال، بسیاری از تحلیلگران می گویند که سفر آن به تازگی آغاز شده است زیرا رباتاکسی که توسط هوش مصنوعی هدایت می شود، می تواند نحوه حرکت افراد را تغییر دهد و در نتیجه بازاری جدید و چند تریلیون دلاری ایجاد کند.

    با در نظر گرفتن تمامی این موارد به نظر میرسد تا زمانی که ایلان ماسک در توییتر خود خبری مبنی بر واقعی بودن این گجت و در حال توسعه بودن آن منتشر نکرده، فکر کردن به این گجت هیچ فایده ای ندارد.

    کسانی که دیگر توییت‌های او را باور نمی‌کنند، می‌توانند منتظر بیانیه رسمی از طرف خود شرکت تسلا باشند.

     

    نظرات
    1400/11/21 13:29
    عالی
    1400/11/22 09:18
    خفن
    1400/11/22 09:47
    عشقین
    1400/11/22 09:47
    واو
    1400/11/22 09:48
    زیباست
    1400/11/22 09:48
    خفنی
    1400/11/22 16:42
    عالی
    1400/11/22 16:42
    بسیار جالب
    1400/11/22 16:43
    بسیار خوب
    1400/11/22 16:43
    بسیار خوب
    1400/11/22 16:43
    بسیار خوب
    1400/11/22 16:43
    بسیار خوب
    1400/11/22 16:43
    بسیار خوب
    1400/11/22 16:43
    بسیار خوب
    1400/11/22 16:44
    ایلان ماسک باحال
    1400/11/22 16:44
    عالی
    1400/11/22 16:44
    چقدر باحال
    1400/11/22 16:44
    چقدر جالب و مفید
    1400/11/22 17:12
    چقدر خوب و عالی
    1400/11/22 17:12
    چقدر خوب و عالی
    1400/11/22 17:12
    چقدر خوب و عالی
    1400/11/22 17:12
    چقدر جالب
    1400/11/22 17:12
    چقدر جالب
    1400/11/22 17:13
    چقدر جالب
    1400/11/22 17:13
    چقدر جالب
    1400/11/22 17:13
    خفن و باحال
    1400/11/22 17:14
    خیلی مفید
    1400/11/22 17:14
    خیلی مفید
    1400/11/23 13:58
    عالی ترین
    1400/11/23 13:58
    بهترین
    1400/11/23 13:58
    خفن و مد روز
    1400/11/23 13:59
    شیک و نمون
    1400/11/23 13:59
    با کیفیت
    1400/11/23 13:59
    بهترین
    1400/11/23 13:59
    جنس عالی
    1400/11/23 14:00
    قیمت مناسب
    1400/11/23 14:00
    خیلی جالب و حیلی خوب
    1400/11/23 14:00
    عالی تر از همیشه
    1400/11/24 07:01
    تسلا
    1400/11/24 07:01
    گوشی
    1400/11/24 14:33
    عالی و بی‌نظیر
    1400/11/24 14:33
    فوق العاده
    1400/11/24 14:34
    جالب و مفید
    1400/11/24 14:35
    بسیار جالب و گوشی پیشرفته ای هست اگر با نور خورشید شارژ بشه و نسبت به گوشی های دیگه تفاوت زیادی داره
    ارسال نظر