پرفروش ترین های پویا همراه
دسته بندی ها
    Filters
    Preferences
    جستجو

    آیا رجیستر آیفون ۱۴ انجام می شود؟

    آیا رجیستر آیفون ۱۴ انجام می شود؟

    نزدیک به هشت ما از انتشار سری ۱۴ آیفون در تاریخ ۱۶ سپتامبر ۲۰۲۲ میلادی یا به عبارتی ۲۵ شهریور ۱۴۰۱ و حضور این گوشی پرطرفدار در بازار کشور ما می گذرد و در حالی که شایعات درباره ظاهر و مشخصات آیفون ۱۵ و محصولات این سری به گوش می رسد، هنوز موضوع رجیستر آیفون ۱۴ در ایران در حاله ای از ابهام قرار دارد.

    اگرچه طبق قانون از تاریخ ۱۴ آذر ۱۳۹۶ به بعد، همه گوشی های وارداتی باید در سامانه همتا ثبت شوند، اما روند رجیستر ایفون ۱۴ تا کنون با تاخیرهایی همراه بوده که نگرانی هایی را برای برخی از خریداران این محصول گران قیمت به وجود آورده است.

    رجیستر آیفون ۱۴

    از زمان عرضه آخرین سری گوشی های آیفون حالا نزدیک  به سه فصل گذشته، اما هنوز مسئله رجیستر آیفون ۱۴ در حال بررسی و بحث است و این مسئله باعث شده تا خریداران این گوشی بابت نتیجه این تصمیم گیری ها در ابهام باقی بمانند.

    طبق گفته سخنگوی انجمن وارد کنندگان موبایل، قرار بود از ابتدای آذر ماه سال ۱۴۰۱ درباره رجیستری این گوشی تصمیم گیری شود اما هنوز تصمیمی در این خصوص گرفته نشده و آخرین موضع در این باره عدم رجیستر گوشی های آیفون ۱۴ بوده است.

    فعلاً امکان رجیستری گوشی آیفون ۱۴ وجود ندارد

    پیش از این سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل اعلام کرد که در حال حاضر آیفون ۱۴ به‌صورت رسمی وارد کشور نشده و از همین رو شناسه گمرکی این کالا در سامانه‌ها ثبت نگردیده و تجار امکان ثبت سفارش و ترخیص را ندارند.

    وی با بیان عدم امکان رجیستر آیفون ۱۴ گفت که حتی اگر این گوشی‌ها از طریق مسافری برای مصرف شخصی وارد کشور شوند، به دلیل اینکه شناسه آن در سامانه‌ها ثبت نمی‌شود امکان رجیستری آن وجود ندارد.

    همین امر موجب شده تا قیمت آیفون ۱۴ طی روزهای ابتدایی ورود این گوشی به کشور کاهش یابد. بر اساس گزارش‌های منتشر شده قیمت این گوشی‌ها در روزهای ابتدایی ورود به بازار حدود ۶۳ میلیون تومان بوده و پس از آن به قیمت ۵۰ میلیون تومان هم رسیده است اما اکنون نسخه پرومکس این گوشی با قیمت 80 میلیون تومان معامله می‌شود.

     

     https://pooyahamrah.com/256gbactiveapple-iphone-14-pro-max

     

    چرا آیفون 14 رجیستر نمی شود؟

     در کنار ابهامات عنوان شده در این مطلب، علت اصلی عدم رجیستری آیفون 14 نیز تا به حال مشخص نشده است. در واقع هیچ نهادی در وزارت صمت یا بخش‌های دیگر نیز به این بی سر و سامانی واردات این محصول پر تقاضای بازار واکنش نشان نداده اند. با این حال برخی منابع از وضعیت نامشخص استراتژی دولت در برخورد با کالاهای با امتیاز آمریکایی به عنوان دلیل اصلی عدم رجیستر آیفون 14 خبر داده و معتقدند که باید تا مشخص شدن وضعیت برجام، برای مشخص شدن وضعیت رجیستری آیفون 14 منتظر ماند.

     

     

     

    جمع بندی

    اگر چه از زمان عرضه آیفون ۱۴ در بازارهای جهانی مدل های مختلف این سری از محصولات اپل به بازار ایران نیز راه پیدا کرد و حالا کم کم به عرضه ی آیفون ۱۵ نزدیک می شویم اما هنوز موضوع رجیستر این محصول در هاله ای از ابهام قرار دارد.

    باید ماند و دید با عرضه ی جهانی آیفون ۱۵ آیا این محصول نیز با مشکلاتی که آیفون ۱۴ در زمینه رجیستری با آن دست و پنجه نرم می کند، مواجه خواهد شد یا نه!‌ نظر شما در این رابطه چیست؟ به نظر شما آیا آیفون های سری ۱۴ اپل بلاخره رجیستر می شوند؟

    آیا سری ۱۵ هم به داستان عدم رجیستر آیفون ۱۴ دچار خواهد شد؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

     

     

    ارسال نظر